اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه بوعلی سینا:

پیوند صنعت و دانشگاه نیازمند وضع قانون است

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: وضع قانون لازمه پیوند صنعت و دانشگاه است که باید مد نظر دولت و مجلس قرار گیرد.

پیوند صنعت و دانشگاه نیازمند وضع قانون است

محمدعلی زلفی‌گل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص  پیوند صنعت و دانشگاه اظهار داشت: پیوند بین صنعت و دانشگاه نیازمند قانون است و تا قانون نداشته باشیم این موضوع تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ما باید یاد بگیریم که هر توسعه‌ای و هر اقدامی که مد نظر داریم باید قانونمند باشد و در این مورد دولت و مجلس باید قانونی تصویب کنند تا بتوان این پیوند را رقم زد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا اذعان داشت: مشکل دیگری که در رابطه با پیوند صنعت و دانشگاه داریم این است که بخش صنعت، نیاز خود را نمی‌داند.

وی گفت: صنعت باید بداند نیازمند چه چیزی است تا بتواند موضوعات پژوهشی خود را در دانشگاه معرفی کند تا با تأمین اعتبارات لازم می‌توان این مهم را عملی کرد.

رتبه یازدهم دانشگاه بوعلی سینا در سال 2012

زلفی‌گل در ادامه از رتبه یازدهم دانشگاه در سال 2012 خبر داد و گفت: دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی علمی دانشگاه‌ها طبق تعداد مقالات بین‌المللی و تعداد ارجاعات توانست رتبه یازدهم را در بین دانشگاه‌‌های وزارت علوم به خود اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مقالات سال 2012 دانشگاه بوعلی سینا 432 مقاله بین‌المللی بوده که بیشترین این مقالات مربوط به گروه شیمی، کشاورزی و مهندسی است.

رئیس دانشگاه بوعلی گفت: یکی از شرایط تولید علم در دانشگاه وجود دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا هستند که خوشبختانه ما توسعه تحصیلات تکمیلی را خیلی خوب در چند سال اخیر پیش برده‌ایم.

وی تصریح کرد: در چند سال اخیر توانسته‌ایم رشته‌های دکترا را از 12 رشته به 90 و رشته‌های کارشناسی ارشد را از 45 رشته به 120 رشته برسانیم.

زلفی‌گل ادامه داد: از این طریق نیروی منابع انسانی لازم برای تولید علم را فراهم کرده‌‌ایم و الان باید به دنبال امکانات، مواد و تجهیزات باشیم تا اساتید و دانشجویان بتوانند کارهای تحقیقاتی خود را انجام دهند.

وی تاکید کرد: سال 86 تنها 9 دانشجو دکترا داشتیم ولی هم اکنون 350 دانشجو داریم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: تنها رشته‌ای که امسال به مقطع کارشناسی ارشد اضافه کرده‌ایم «مدیریت اجرایی» بود و در مقطع دکترا، امسال افزایش رشته نداشتیم.

از مشکلات اصلی دانشگاه پرداخت مطالبات دانشگاهیان است

وی اظهار داشت: در سال پیش تعدادی از کارکنان خود را پیش از موعد و با 25 سال بازنشست کرده‌ایم چرا که اگر کسی بازنشست شود ما می‌توانیم از نیروی جوان و تازه نفس دیگری استفاده کنیم.

زلفی‌گل در پایان سخنان خود به یکی از مشکلات بزرگ دانشگاه بوعلی پرداخت و اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ ما در دانشگاه، مشکل مطالبات دانشگاهیان است که پیگیر آن هستیم تا در اسرع وقت با تامین اعتبار این مطالبات را پرداخت می کنیم.

انتهای پیام/2499/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول