اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

۲ سناتور آمریکایی:

به دیپلماسی در قبال ایران امیدواریم و از تشدید تحریم‌ها نیز حمایت می‌کنیم

دو قانونگذار آمریکایی ضمن تاکید بر اینکه به نتیجه‌بخش بودن دیپلماسی در قبال ایران امیدوارند، اعلام کردند در عین حال از تشدید تحریم‌ها نیز حمایت می‌کنند.

به دیپلماسی در قبال ایران امیدواریم و از تشدید تحریم‌ها نیز حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «رابرت منندز» دموکرات آمریکایی از ایالت «نیوجرسی» و رئیس کمیته روابط خارجی سنا به همراه «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه از ایالت «کارولینای جنوبی» و اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا در گزارشی در روزنامه «واشنگتن پست» با این عنوان که «فرستاده ایران تغییر کرده اما پیام تغییر نکرده است»،‌ خود را به عنوان حامیان مجموعه لوایح دوجانبه تحریم های تحمیل شده علیه صنعت نفت و سیستم بانکداری ایران و قانونگذارانی که تلاش کرده اند تا با همکاری متحدان اروپایی دولت واشنگتن، ایران را در بازارهای مالی بین المللی منزوی کنند،‌ معرفی کرده اند.

این سناتورهای آمریکایی با اشاره به حضور دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور جدید ایران در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، مدعی شده اند که چهره جدید ایران که انتظار می رفت هفته گذشته در سازمان ملل دیده شود، کاملا شبیه چهره قدیمی این کشور بود و درحالیکه این سناتورها خود را برای احتمال یک موفقیت دیپلماتیک آماده کرده بودند و امید محتاطانه ای داشتند، اما اتفاق چشمگیری نیفتاد.

گراهام و منندز بدون توجه به گزارش هایی که خود رسانه ها و روزنامه های آمریکایی درباره دیپلماسی فعال دکتر روحانی در تعامل سازنده با غرب منتشر کرده اند، با ادعای اینکه علت تمایل ایران برای مذاکرات، درد غیر قابل تحمل تحریم های تحمیل شده توسط کنگره آمریکا و جامعه بین المللی علیه ایران است و اینکه ایران بر حسب ضرورت و نه ژست ناگهانی ناشی از حسن نیت رو به مذاکره با غرب آورده است، در گزارش خود آورده اند که همچنان درباره اهداف تهران تردید دارند.

این دو سناتور آمریکایی، مدعی شده اند که رهبران ایران مذاکره کنندگان ماهری اند هستند در به کارگیری تاکتیک های تاخیری و مبهم مهارت دارند.

منندز و گراهام بدون توجه به سخنان دکتر روحانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر اینکه فعالیت های هسته ای ایران اهداف صرفا مسالمت آمیز دارد، تاکید کرده اند که همزمان که روحانی به ایران باز می گردد، رویکرد دیپلماسی، امید و هدف این قانونگذاران آمریکایی باقی خواهد ماند اما عزم آنها برای جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت تولید تسلیحات هسته ای نیز بدون تغییر باقی خواهد ماند.

در ادامه این گزارش، این دو قانونگذار آمریکایی نوشته اند که بر اساس باور دیدگاه آنها، چهار عنصر استراتژیک برای حصول توافق با ایران ضرورت دارد که عبارتند از؛ پیام صریح و مستمری مبنی بر اینکه آمریکا به ایران اجازه نمی دهد تا به قابلیت تسلیحات هسته ای دست پیدا کند، نمایش صادقانه استقبال از مذاکرات توسط ایران، حفظ و تشدید تحریم ها و وجود تهدید قانع کننده استفاده از قدرت نظامی.

این قانونگذاران آمریکایی در پایان گزارش خود مدعی شده اند که آنها در طول روزهای آتی حمایت خود را از تشدید تحریم ها علیه ایران ابراز خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول