اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل امور عشایری استان اردبیل:

کوچ پاییزه عشایر آغاز شد / فعالیت اکیپ‌های سیار برای خدمات‌رسانی به عشایر

مدیر‌کل امور عشایری استان اردبیل از آغاز کوچ پاییزه جمعیت عشایری استان اردبیل در پاییز خبر داد.

کوچ پاییزه عشایر آغاز شد / فعالیت اکیپ‌های سیار برای خدمات‌رسانی به عشایر

معرفت آذری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: عشایر استان تا 15 مهر ماه کوچ پاییزه خود را در دامنه ییلاقات به سمت قشلاقات انجام می‌دهند که البته قرار شده برخی از عشایر در پایین دست ییلاقات همچنان به چرای دام خود ادامه دهند.

وی تصریح کرد‌: عشایر شاهسون استان اردبیل در قالب 2 هزار و 800 خانوار و جمعیتی بالغ بر 6 هزار و 500 نفر همه ساله در فصل بهار کوچ خود را به ییلاقات انجام داده و در این فصل سال کوچ پاییزه‌شان را انجام می‌دهند.

مدیر‌کل امور عشایری استان اردبیل یادآور شد: عشایر در 572 قشلاق، 51 سامانه و یک هزار و 172 اوبا زندگی می‌کنند، به طوری که 6 درصد جمعیت استان اردبیل را جمعیت عشایری تشکیل می‌دهند.

آذری با اشاره به تشکیل شورای عشایر استان در استانداری گفت: در آخرین جلسه این شورا مقرر شد در زمان کوچ عشایر تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در خدمت عشایر باشند.

این مسئول با هدف تسریع در ارتقای شاخص‌های خدمات‌رسانی مطلوب و برقراری امنیت سلامت و رفاه عشایر اکیپ‌های سیار اقدام به خدمات‌رسانی کنند.

مدیر‌کل امور عشایری استان اردبیل ادامه داد: دستگاه‌های ذیربط موظف هستند در مسیر ارتقای شاخص‌های بهداشتی، آب شرب، تامین سوخت، آموزش فرزندان عشایر و تامین نهاده‌های تولیدی کمک کار باشند تا در زمان کوچ مشکل خاصی به وجود نیاید.

آذری عشایر را عظیم‌ترین قشر تولید کننده برشمرد و عنوان کرد: عشایر علاوه بر تولید محصولات لبنی و باغی در تولید 159 هزار تن محصول متنوع کشاورزی نیز نقش ممتازی را ایفا می‌کنند.

وی گفت‌: عشایر شاهسون با داشتن 1.5 میلیون واحد دامی تولیدات متنوعی را در حوزه لبنیات و فرآورده‌های گوشتی دارند که انتظار می‌رود در این فرآیند با قوت کار بیشتر در سنگر تولید حاضر باشند.

مدیر‌کل امور عشایری استان اردبیل ارزش کل محصولات تولیدی عشایر استان اردبیل را 230 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: عشایر ما با سختکوشی تمام در سنگر تولید و خدمت‌رسانی حاضر و مهیا هستند و انتظار می‌رود حضور و مشارکت آنها زمینه تحول خوبی را در اقتصاد منطقه فراهم آورد.

آذری در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: امیدواریم با همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان شاهد فصل کوچ مفید و سازنده باشیم.

انتهای پیام/62001/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول