اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

مراکز فرهنگی قرآنی بازوان اجرایی بقاع متبرکه هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تأسیس و راه‎اندازی مراکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه یکی از برنامه‎های ویژه بقاع متبرکه است و اعضای این مراکز بازوان اجرایی ادارات اوقاف و هیئت امنا در برگزاری برنامه‎های فرهنگی هستند.

مراکز فرهنگی قرآنی بازوان اجرایی بقاع متبرکه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی در بازدید از امامزاده سیدابوالقاسم (ع) چاشم عنوان داشت: هدف از راه‎اندازی این مراکز اجرای برنامه‎های فرهنگی درخور شأن بقاع متبرکه در مناسبت‎های مختلف طول سال است.

وی تصریح کرد: هیئت امنای اماکن مذهبی باید با شناسایی افراد فعال فرهنگی و معرفی این افراد به ادارات اوقاف و امور خیریه نسبت به راه‎اندازی این مراکز اقدام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: خوش‎بختانه با افزایش رویکرد فرهنگی بقاع متبرکه در سال‎های اخیر، اقدامات فرهنگی خوبی در سطح بقاع متبرکه استان سمنان انجام شده است؛ ولی هنوز به حدی که در شأن این بزرگواران باشد، نرسیده‎ایم.

واحدی یکی از مهم‎ترین وظایف مراکز فرهنگی قرآنی را اجرای طرح تربیت حافظان عنوان کرد و افزود: در راستای نیل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور این طرح در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان قرار گرفته و مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه و ادارات اوقاف و امور خیریه سطح استان سمنان در حال ثبت‎نام از متقاضیان شرکت در این طرح هستند.

وی در پایان بیان داشت: با شروع اقدام جهت حفظ قرآن و وارد ساختن قرآن به زندگی روزمره، خیر و برکت وارد زندگی افراد می‎شود و درس‎های قرآن در زندگی ما اجرایی می‎شود.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول