اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

آیه‌های قرآن غذای معنوی و روحی انسان‌هاست

امام جمعه اردبیل گفت: آیه‌های قرآن غذای روحی و معنوی انسان‌هاست.

آیه‌های قرآن غذای معنوی و روحی انسان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «ظهر روز بیست و سوم» در یادواره شهدای محله آقا کاظم و زینال اردبیل اظهار داشت: تدبیر در قرآن از واجبات دینی است به طوری که می‌توان آیات قرآن را به عنوان غذای روحی و معنوی انسان‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه خدا انسان را در شأن خود خلق کرده است، خاطرنشان کرد: مشکل اساسی دنیا در عصر کنونی از هم گسیختگی اخلاقی است.

عاملی علم، هدایت و عدالت را سه ارزش یاد شده در قرآن عنوان کرد و افزود: جامعه اسلامی نباید جاهل تربیت شود و باید از علم بهره‌مند شود چرا که علم قدرت را به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: به دلیل همین قدرت علمی است که دشمنان اسلام با واقف بودن به این مسئله به ترور دانشمندان نخبه ایرانی دست می‌زنند.

عاملی خون شهید را طیب، ارزشمند و ماندگار در اعصار مختلف تاریخی دانست و ادامه داد: شهیدان با رد شدن از زیر قرآن، این کتاب هدایتگر الهی در واقع از مفاهیم رد شده‌اند تا مفاهیم را به خوبی معنا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که با حضور 300 نفر از شهروندان اردبیلی برگزار شد، از کتاب «ظهر روز بیست وسوم» نوشته ساسان ناطق از تولیدات حوزه هنری استان اردبیل رونمایی شد.

این کتاب شامل خاطرات پنج نفر از انقلابیون اردبیل از سال‌های انقلاب است. محور مشترک هر پنج خاطره، اتفاقات ظهر روز 23 بهمن ماه سال 57 در اردبیل است که در این روز 23 نفر مقابل ساختمان شهربانی اردبیل به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/62004/ی20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول