اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کنیا درباره حمله‌ای گسترده هشدارهایی دریافت کرده بود/ ارتش کنیا از سومالی خارج نمی‌شود

منابع امنیتی کنیا گفتند دولت این کشور کمی پیش از حمله افراد مسلح به مرکز تجاری وست‌گیت، هشدارهایی را درباره حمله دریافت کرده بود.

کنیا درباره حمله‌ای گسترده هشدارهایی دریافت کرده بود/ ارتش کنیا از سومالی خارج نمی‌شود

به گزارش فارس  به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی کنیا امروز شنبه اعلام کردند: مدت زمان کمی پیش از حمله افراد مسلح به مرکز تجاری وست گیت در نایروبی پایتخت این کشور، هشدارهایی به ویژه از سوی اسرائیل به دولت این کشور در مورد احتمال زیاد حمله داده شده بود.

منابع امنیتی کنیا ضمن تأیید برخی گزارش روزنامه‌ها درباره آگاهی دولت مبنی بر احتمال وقوع حمله تروریستی اعلام کردند: وزیران کنیایی و مسئولان سرویس‌های مختلف امنیتی و ارتش این کشور اطلاعاتی از جانب شرکای کنیا دریافت کرده بودند که در آن در مورد وقوع حمله‌ای گسترده در این کشور هشدار داده شده بود.

از سوی دیگر ژوزف اوله لنکو، وزیر کشور کنیا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کنیا در مقابل تهدید‌های الشباب به حملات بیشتر، تسلیم نخواهد شد.

وی افزود: ما به سومالی رفتیم، چرا که الشباب تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شد و ما تا زمانی‌ که امنیت و منافعمان در آن کشور تامین شود، به اقدامات خود در آن جبهه ادامه می‌دهیم.

احمد عبدی سرکرده الشباب در سومالی پس از خاتمه حادثه گروگانگیری خونبار در مرکز تجاری وست گیت نایروبی اعلام کرد: در صورتی‌که نیروهای کنیا سومالی را ترک نکنند، کنیا با حملات خونبارتری روبه رو خواهد شد.

حمله به مرکز خرید وست‌گیت در نایروبی و مداخله پلیس کنیا برای خاتمه گروگانگیری با کشته شدن 67 تن همراه بود.

کنیا از دو سال پیش برای مقابله به شورشیان الشباب در سومالی به جنوب این کشور سرباز اعزام کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول