اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بازسازی عملیات محمد رسول‌الله یادآور رشادت‌های دلیر مردان بروجرد است

بازسازی عملیات محمد رسول‌الله (ص) در بروجرد یادآور رشادت‌های دلیر مردانی است که برای دفاع از وطن خود ایستادند و پیروز شدند.

بازسازی عملیات محمد رسول‌الله یادآور رشادت‌های دلیر مردان بروجرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، امسال بازسازی عملیات محمد رسول‌الله (ص) در بروجرد از مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس بود.

مردم بروجرد و حتی مردم سایر شهرستان‌های استان نیز برای دیدن این بازسازی به بروجرد آمده‌اند تا بار دیگر خاطرات دوران دفاع مقدس و رشادت مردان بزرگ برای آن‌ها تکرار شود.

با توجه به این‌که برنامه هر شب از ساعت 8 تا 22 اجرا می‌شود اما مردم از ساعت‌ها قبل از شروع این برنامه در محل بازسازی حاضر می‌شوند تا لحظه به لحظه این برنامه را به خوبی ببینند.

ساعت هشت شب شد، برنامه با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی آغاز شد، هزاران نفر در سکوت به محل اجرای برنامه خیره شده بودند و نخستین بار منورهای رنگی و زیبا آسمان را روشن کرد؛ راوی این برنامه در ابتدا از شروع جنگ در سال 59 سخن می‌گفت که انفجارات آغاز شد.

در این لحظه برنامه نخستین افرادی که با انفجارات و تیرهای دشمن شهید می‌شدند، اشک از چشمان مردم آرام آرام می‌ریخت، افرادی که این روزها را دیده بودند و از نزدیک آشنایی داشتند خاطراتی از آن دوران در ذهنشان زنده شد و یاد همرزمانشان افتادند و در این میان نسل جوان با دیدن این لحظه گریه می‌کردند گویی اگر این نسل جوان امروز کشورمان در آن زمان هم بودند، تا پای جان می‌ایستادند و می‌جنگیدند.

در اواسط برنامه بود که لحظه شهادت شهید محمد بروجردی اجرا شد و مردم بروجرد که این شهید را از افتخارات بروجرد می‌دانند به احترام این شهید ایستادند.

در حاشیه این بازسازی، نمایشگاهی با عنوان یاد یاران نیز برپا شده بود، سیل عظیم جمعیت برای دیدن این نمایشگاه غیرقابل وصف بود چراکه آن‌هایی که در آن دوران نبودند و ندیده بودند با دقت خاصی غرفه‌های مختلف این نمایشگاه و تجهیزاتی که در آن‌ها بود را نگاه می‌کردند و در این میان بسیجیان زیادی در غرفه‌ها ایستاده بودند و افتخار می‌کردند که لباس بسیجی بر تن دارند و می‌توانند نسل جوان را با توضیح دادن در مورد غرفه‌ها راهنمایی کنند.

دوران دفاع مقدس از دوران طلایی و پر از افتخار کشورمان ایران است که در آن دوران مردان زیادی با شجاعت در مقابل دشمن ایستادند و اجازه ندادند که این خاک به دست دشمن برسد و امروز همه ما در برابر شهدا وظیفه داریم که راه آن‌ها را ادامه دهیم و در هر کاری آن‌ها را الگو قرار دهیم.

دفاع مقدس مظهر معنویت، حماسه و مقاومت است که ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با صبر، مقاومت و بردباری ایستادند و سرانجام پیروزی و سربلندی نصیب ایران اسلامی شد.

دفاع مقدس پر از افتخار است و فرهنگ غنی دارد که باید برای حفظ آن کوشید و این فرهنگ را نسل به نسل انتقال داد و جوانان و نوجوانان را با آن دوران بیشتر آشنا کرد.

به گزارش خبرنگار فارس از بروجرد، برای آزادی این خاک و کشور جوانان زیادی جان خود را فدا کردند و با شهادت شهدا، جانبازی جانبازان و صبر و مقاومت آزادگان بود که پیروزی نصیب ایران اسلامی شد و همه ما باید امروز خالصانه و صادقانه راه شهدا را ادامه دهیم و امروز افتخار می‌کنیم که در کشور ایران اسلامی زندگی می‌کنیم و تلاش داریم تا روز به روز بر افتخارات و سربلندی‌ها و موفقیت‌های ایران اسلامی بی‌افزاییم.

===============

گزارش از مرجان سلیمانی

===============

انتهای پیام/85005/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول