اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف سمنان:

اجاره بهای موقوفات باید به میزان واقعی آن پرداخت شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: اجاره‎ بهای موقوفات باید به میزان واقعی بهای آن پرداخت شود، اما متأسفانه هنوز به بهای واقعی نرسیده است.

اجاره بهای موقوفات باید به میزان واقعی آن پرداخت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی در کارگاه دانش‎افزایی کارشناسان ادارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: علی‎‎رغم اقداماتی که طی سال‎های اخیر در خصوص به روزرسانی اجاره بهای موقوفات انجام شده است، هنوز مشاهده می‎شود در برخی موارد اجاره بهای واقعی موقوفات پرداخت نمی‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: واقفان خیراندیش باگذشت، اموال خود آن را برای رفع یکی از نیازهای جامعه وقف کرده‎اند و درآمد موقوفات نیز بر اساس نیات واقفان هزینه می‎شود.

وی عنوان داشت: متأسفانه هنوز وقف به جایگاه واقعی خود نرسیده و می‎بینیم برخی افراد به اموال موقوفه دید مناسبی ندارند و تصور می‎کنند ارزش آن کمتر از املاک شخصی است.

واحدی با اشاره به ضرورت بازنگری در اجاره برخی از رقبات در گذشته گفت: متأسفانه در برخی موارد شاهد این هستیم که میزان اجاره بهای املاک موقوفه با اختلاف خیلی زیاد نسبت به ملک شخصی مجاور خود ارزیابی می‎شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ضمن تقدیر از همکاری مناسب مستأجرانی که در به روزرسانی اجاره بهای ملک موقوفه‎ای که اجاره دارند، خاطرنشان کرد: افرادی که میزان واقعی اجاره بهای موقوفه را پرداخت می‎کنند موجبات اجرای نیت واقف را فراهم می‎کنند و به طور قطع به واسطه این کار از اجر اخروی آن برخوردار می‎شوند.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول