اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لیگ برتر فوتبال

رهاورد 6 امتیازی فولاد و استقلال صنعتی/ هفته یازدهم به کام خوزستانی‌ها

در هفته یازدهم لیگ برتر تیم‌های فولاد و استقلال صنعتی با برتری در برابر حریفان خود به امتیازات کامل دست یافتند.

رهاورد 6 امتیازی فولاد و استقلال صنعتی/ هفته یازدهم به کام خوزستانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس از عصر پنج‌شنبه با یک دیدار آغاز شد و جمعه نیز با برگزاری شش مسابقه ادامه یافت.

از نکات جالب توجه بازی‌های این هفته پیروزی تراکتورسازی بر نفت تهران در تبریز، تداوم روند نتیجه‌گیری سپاهان با برتری در برابر ذوب‌آهن، ادامه ناکامی‌های مس این بار با پرویز مظلومی و البته پایان روند ناکامی‌های ابراهیم‌زاده در تیم راه‌آهن با برتری در برابر داماش در گیلان می‌توان اشاره کرد.

اما هفته یازدهم لیگ برتر برای خوزستانی‌ها توام با پیروزی بود چراکه هم فولاد موفق به شکست حریف خود و تداوم صدرنشینی شد و هم استقلال صنعتی با برتری در برابر صبای قم به ناکامی‌های اخیر خود پایان داد.

* فولاد همچنان در صدر جدول

در یکی از بازی‌های مهم هفته و در انزلی تیم‌های فولاد خوزستان و ملوان بندر انزلی به مصاف یکدیگر رفتند.

شاگردان حسین فرکی برای تداوم روند صعودی خود در لیگ و حفظ جایگاه صدرنشینی خود به امتیازات این دیدار نیازی مبرم داشتند.

این تیم که در هفته دهم موفق شده بود سایپا را با نتیجه چهار بر یک شکست دهد درصدد کسب پیروزی در این دیدار و دستیابی به هشتمین برد خود در این فصل بود.

فولادی‌ها که این فصل با نتایج درخشان خود به مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها تبدیل شده‌اند در این هفته جدالی سخت را در برابر ملوان پشت‌سر گذاشتند.

در سوی دیگر نیز ملوانان که در این فصل حال و روز چندان خوشی را نداشتند در این دیدار خانگی و در برابر دیدگان هواداران خود به سه امتیاز بازی چشم‌ دوخته بودند.

شاگردان اسکوچیچ هر چند یکی دو بازیکن اصلی خود در این دیدار را به همراه نداشتند اما درصدد بودند با استفاده از امتیاز میزبانی به روند ناکامی‌های خود در این فصل پایان دهند.

تلاش دو تیم در نیمه نخست گلی را به همراه نداشت اما در نیمه دوم این فولادی‌ها بودند که توسط مهدی نوری در دقیقه 55 به گل نخست دست یافتند.

در ادامه و در حالی که ملوانان برای فرار از شکست خانگی رو به جلو حرکت می‌کردند لوسیانو برزیلی در دقیقه 79 موفق شد برای بار دوم دروازه ملوان را باز کند.

این گل آب سردی بر پیکر بازیکنان و تماشاگران این تیم بود و پس از آن بود که شعار هواداران ملوان برای اخراج سرمربی این تیم بلند شد.

در دقایق اضافی نیمه دوم نیز ملوان یکی از گل‌های خورده را جبران کرد اما این گل دیر هنگام سودی برای این تیم نداشت و قوی سپید انزلی در تالاب این شهر غرق شد.

فولاد با کسب این پیروزی ارزشمند خارج از خانه موقعیت خود در صدر جدول را تثبیت بخشید و همچنان صدرنشینی را حفظ کند.

ملوانان نیز با قبول این شکست همچنان روی نوار ناکامی قراردارند و با 9 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفتند.

در هفته دوازدهم این رقابت‌ها تیم فولاد با نفت تهران دیدار خواهد کرد و ملوان نیز باید در برابر استقلال تهران به میدان برود که این دیدار به دلیل حضور آبی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا برگزار نخواهد شد.

 

* پایان ناکامی‌های استقلال صنعتی

در یکی دیگر از بازی‌های هفته یازدهم و در ورزشگاه تختی اهواز تیم استقلال صنعتی میزبان صبای قم بود.

آبی‌پوشان خوزستانی که در دو هفته اخیر لیگ برتر دو شکست را در کارنامه خود ثبت و هیچ امتیازی را کسب نکرده بودند چاره‌ای جز پیروزی در این دیدار را نداشتند.

شاگردان ویسی که وضعیت خود را در جدول رده‌بندی نامناسب می‌دیدند برای بهبود جایگاه خود به سه امتیاز بازی خانگی چشم دوخته بودند.

علاوه بر آن و با توجه به نتایج اخیر این تیم فشار زیادی نیز روی سرمربی و بازیکنان این تیم ایجاد و آبی‌پوشان به دنبال کسب نتیجه در این دیدار برای خالی‌کردن این بار  روانی از روی دوش خود بودند.

در سوی دیگر صبای قمی قرار داشت که با هدایت محمد مایلی‌کهن تاکنون نتایج قابل قبولی را در لیگ برتر گرفته است.

این تیم با بازیکنان جوان و عمدتاً گمنام خود در این رقابت‌ها حاضر شده و رضا عنایتی بازیکن 37 ساله این تیم تنها ستاره صبایی‌ها محسوب می‌شود.

در جریان مسابقه نیز دو تیم بازی پایاپای و برابری را در برابر یکدیگر انجام دادند و موقعیت‌های مناسب گلزنی را نیز داشتند.

اما در حالی که در دقایق پایانی مسابقه قرار داشتیم این سهراب بختیاری‌زاده بود که از تجربه خود استفاده کرد و با گل دقیقه 89 خود سه امتیاز حساس این بازی را به حساب استقلالی‌ها واریز کرد.

استقلال صنعتی با کسب این پیروزی به ناکامی‌های چند هفته‌ای خود در لیگ برتر پایان داد و با 12 امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت.

همچنین صبای قم نیز با پذیرش این باخت امتیازات خود را در عدد 13 نگه داشت و در جایگاه نهم جدول جای گرفت.

در هفته دوازدهم این رقابت‌ها تیم استقلال خوزستان با در رشت در برابر داماش قرار گیرد و صبا نیز در قم میزبان پرسپولیس خواهد بود.

بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر روزهای پنج‌شنبه یازدهم و جمعه دوازدهم مهرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/72008/صا40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول