اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی سمنان خبر داد

فعالیت 7 ایستگاه مطالعه در استان سمنان

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان از فعالیت هفت ایستگاه مطالعه در استان سمنان خبر داد.

فعالیت 7 ایستگاه مطالعه در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان، امیرعلی عموزاده ضمن بیان اینکه طرح ملی ایستگاه مطالعه به فرهنگ‎سازی نیاز دارد، اظهار داشت: با فراگیر شدن فرهنگ کتاب‎خوانی، این طرح تأثیر چشم‎گیری خواهد داشت.

وی وجود ایستگاه‎های مطالعه را در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‎خوانی مهم برشمرد و از همه دستگاه‎ها و نهادها خواستار حمایت از این طرح ملی شد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان از وجود هفت ایستگاه مطالعه در استان سمنان خبر داد و اظهار داشت: فاز سوم ایستگاه مطالعه در شهریور ماه امسال در استان سمنان راه‎اندازی شد.

عموزاده تصریح کرد: در حال حاضر، پنج ایستگاه مطالعه در شهرستان سمنان، یک ایستگاه در شاهرود و یک ایستگاه در دامغان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک یک ایستگاه مطالعه در شهرستان گرمسار راه‎اندازی می‎شود، گفت: ایستگاه‌های مطالعه با هدف ارتقای سطح مطالعه مفید و در دسترس قرار دادن کتاب برای عموم و نیز تحقق منویات مقام معظم رهبری راه‌اندازی شده ‎است.

عموزاده از مکان‎یابی سه ایستگاه مطالعه دیگر نیز در شهرداری شاهرود، بانک ملی شاهرود و شهرداری دامغان خبر داد و عنوان کرد: با انعقاد تفاهم‎نامه و پیگیری‎های لازم این سه ایستگاه مطالعه نیز به بهره‎برداری می‎رسند.

وی افزایش سرانه مطالعه، دسترسی آسان مردم به کتاب، استفاده حداکثری از وقت و بالا بردن فرهنگ مطالعه عمومی در جامعه را از دیگر اهداف راه‎اندازی ایستگاه‌های مطالعه برشمرد.

مدیرکل کتابخانه‎های عمومی استان سمنان تأکید کرد: لزوم برنامه‎ریزی و سیاست‎گذاری مناسب در ترویج جوانان و نوجوانان به انس با کتاب بسیار ضروری است.

عموزاده خاطرنشان کرد: ایجاد احساس نیاز نسبت به مطالعه با برگزاری برنامه‎های متنوع، ایجاد روحیه تحقیق و پژوهش در بین جوانان و نوجوانان، معرفی کتاب و تازه‎های نشر کتابخانه، مشارکت معلمان و اساتید در ترویج کتاب‎خوانی، در غنی‎سازی اوقات فراغت و انس به کتاب بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول