اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اسرائیل‌الیوم: اوباما تسلیم ایران و سوریه شد

یک روزنامه صهیونیستی مواضع اخیر باراک اوباما و سخنرانی وی در سازمان ملل را تسلیم شدن در مقابل ایران و سوریه ارزیابی کرد.

اسرائیل‌الیوم: اوباما تسلیم ایران و سوریه شد

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه اسرائیل الیوم در مقاله‌ای نوشت که سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهورآمریکا در سازمان ملل متحد اشاره‌ای واضح به پایین آمدن آمریکا از اوج رهبری جهانی بود؛ این سخنرانی نشان داد که قدرت بالای آمریکا دیگر قادر نیست به تنهایی مسئولیت‌های نظام بین‌المللی را بر عهده بگیرد و آرمان‌های این کشور این است که در این راستا مبتنی بر ابزارهای دیپلماتیک با جامعه جهانی همکاری کند.

این روزنامه تاکید کرد که به عنوان مثال در موضوع سوریه به صورت یکباره آمریکا از این قضیه کنار کشید و به جای آن شورای امنیت قرار گرفت که خود را طرفی می دانست که باید توافقنامه ژنو را اجرایی می‌کرد، اوباما البته تحریم هایی بین الملی را برای دمشق تعیین کرد که در صورت عدم تعهد به خلع سلاح شیمیایی آنها را اعمال خواهد کرد.

اسرائیل الیوم با مقایسه روند سیاسی باز کنونی میان ایران و آمریکا و پیام صلح اوباما در سال 2009 به ملت و رهبران ایران، نوشت که البته بر خلاف گذشته این بار این مواضع از موضع ضعف آشکار آمریکا ناشی می‌شود، چرا که واشنگتن در تلاش‌های خود در سوریه شکست خورده و نتوانسته حمایت مجلس نمایندگان برای اقدام نظامی محدود را کسب کند. وی همچنین در درگیری با سناتورهای مجلس نمایندگان در مورد بودجه کل کشور نیز شکست خورده است، در این صورت هیچ امیدی وجود ندارد که اوباما بتواند از تشکیلات کنونی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد اقدام نظامی علیه ایران در هر شرایط احتمالی پاسخ مثبت دریافت کند. به این ترتیب است که اوباما خود را در موضع ضعف یافته و سخنرانی خود در سازمان ملل را به عنوان پرچم سفید تسلیم در مورد قدرت آمریکا در تشکیلات نظام جهانی قرار داد.

این روزنامه تاکید کرد که روند مذاکراتی که احتمالا به ریاست جان کری وزیر خارجه آمریکا دنبال خواهد شد؛ در این مسأله تمرکز خواهد داشت، اما تنها می‌توان امید داشت که موفقیت وی در این عرصه بیشتر از نتایج تلاش‌های وی برای آماده کردن افکار عمومی برای حمله به سوریه باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول