اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه در عملیات آتی در سوریه مشارکت فعال خواهد داشت

لاوروف: قطعنامه جدید مجوز بکارگیری اقدامات اجباری را صادر نکرده است

وزیرامور خارجه روسیه تاکید کرد قطعنامه مربوط به تسلیحات شیمیایی در سوریه بطور خودکار مجوز اقدامات مجبورکننده را صادر نکرده و تنها در صورت نقض درخواست‌ها، تنبیه متناسب با جدیت موارد نقض در شورای امنیت بررسی خواهد شد.

لاوروف: قطعنامه جدید مجوز بکارگیری اقدامات اجباری را صادر نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ایتارتاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پایان رای گیری در نشست شورای امنیت سازمان ملل که در آن قطعنامه مربوط به تسلیحات شیمیایی در سوریه با حمایت هر 15 عضو این شورا مورد تصویب قرار گرفت، تاکید کرد که این سند بطور خودکار اجازه استفاده از اقدامات اجبارکننده علیه سوریه را صادر نکرده است.

لاوروف توضیح داد: در این سند توافقات صورت گرفته بین روسیه و آمریکا در ژنو در این خصوص مورد تایید قرار گرفته که نقض درخواست‌های بین‌المللی، و همچنین بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی هر کس که باشد، باید مورد بررسی دقیق شورای امنیت قرار بگیرد که این شورا حاضر است در این صورت اقداماتی را بر اساس بند هفتم منشور سازمان ملل در نظر بگیرد.

به گفته وی، اقدامات تنبیهی شورای امنیت متناسب با جدیت موارد نقض شده در نظر گرفته خواهد شد.

لاوروف در عین حال تاکید کرد: روسیه معتقد است که کار کارشناسان سازمان ممنوعیت سلاح‌های شیمیایی در سوریه باید حرفه‌ای و بی‌طرفانه  و با احترام به استقلال کشور سوریه باشد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه سوریه با پیوستن به کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی از هم اکنون به تحقق وظایف خود پرداخته است، گفت: مقامات مسکو اطمینان دارند که دمشق در آینده نیز همکاری داوطلبانه و سازنده‌ای با بازرسان بین‌المللی خواهد داشت.

لاوروف افزود: همانطور که دبیر کل سازمان ملل هم اعلام کرده، کنفرانس بین‌المللی احتمالا در اواسط ماه نوامبر آینده برگزار خواهد شد و ما امیدواریم که همه گروه‌های مخالف در سوریه، با الگو برداری از اقدام مثبت دولت سوریه، آمادگی خود برای شرکت در این نشست بدون هیچ پیش شرطی را اعلام کنند.‬

وی در عین حال گفت: روسیه حاضر است در عملیات آتی در زمینه تمامی مراحل نابودی تسلیحات شیمیایی در سوریه شرکت کرده و همچنین بسیار فعال و بطور مستقیم در فراهم سازی مقدمات برگزاری کنفرانس بین‌المللی «ژنو-2 » مشارکت کند.‬

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول