اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر لبنانی: همگرایی ایران و آمریکا اسرائیل را به وحشت انداخت

تحلیلگر مسائل بین‌المللی با اشاره به ترس رژیم صهیونیستی از همگرایی ایران و آمریکا گفت: اسرائیل رژیمی است که در جنگ‌ها و چالش‌ها زنده است.

تحلیلگر لبنانی: همگرایی ایران و آمریکا اسرائیل را به وحشت انداخت

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن جونی استاد حقوق بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری الشرق الجدید تاکید کرد که فضای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل و سیاست باز کنونی بین کشورها نتیجه نشست گروه 20 است که در مسکو برگزار شد و توافق روسی آمریکایی در آن به دست آمد، این تفاق بعد از آن روی داده که جهان در آستانه پرتگاه جنگ جهانی سوم قرار گرفت و چالش‌ها در روابط بین المللی بویژه بین ایران و آمریکا به بالاترین حد خود رسید.

جونی ابراز دشت که ابتکار روسیه موفق شد جهان را از خودکامگی آمریکا نجات دهد و توافق بین المللی وسیعی را برای برون رفت در مناسبات کشورهای بزرگ نظیر روسیه، ایران، آمریکا و فرانسه ایجاد کند، واکنش ایران نیز به همه نشان داد که هر جنگی در سوریه به معنی جنگ در ایران است.

وی این سیاست باز را شکست تیم تجاوزطلب در سوریه دانست و افزود که این عقب‌نشینی در حمله به سوریه بر مناسبات بین‌المللی و منطقه‌ای تاثیر خواهد گذاشت؛ اما تمام مشکلات بین‌المللی را بویژه در مورد مسایل فلسطین حل نخواهد کرد، چرا که اسرائیلی‌ها هیچ عقب نشینی را قبول نمی کنند.

این تحلیلگر مسایل سیاسی تاکید کرد که اسرائیل از سیاست باز حاصل بویژه در روابط ایران و آمریکا می‌ترسد؛ چرا که هرگز به نفع این رژیم نیست و نمی‌خواهد آرامش در منطقه ایجاد شود؛ اسرائیل رژیمی است که در جنگ‌ها و چالش‌ها زندگی می کند و هر همگرایی ایران و آمریکا قطعا به رفع تحریم‌های ایران منتهی خواهد شد، بویژه بعد از اعترافات باراک اوباما به اینکه ایران حق دارد انرژی هسته‌ای در اختیار داشته باشد.

وی تاکید کرد که سیاست حسن روحانی رئیس جمهور ایران در تعامل با غرب چیز تازه‌ای نیست و جمهوری اسلامی ایران از سالها پیش به صلح دعوت کرده است؛ تنها روش تعامل است که بین رؤسای جمهور متفاوت است. روحانی به دنبال بهبود روابط با ملت‌های دیگر غیر از اسرائیل است، وی پیشتر نیز این رژیم را علت اصلی مشکلات منطقه عنوان کرده بود.

جونی در خصوص اصرار فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در مورد اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه علیه سوریه نیز تاکید کرد که وی به این ترتیب می‌خواهد از بحرانی که در برابر افکار عمومی فرانسه گرفتار شده؛ خارج شود، چرا که وی نمی تواند یک شبه از مواضع خود عقب‌نشینی کند. علاوه بر این وی به دنبال افزایش روحیه تروریست ها در سوریه و هم پیمانان قطری و سعودی است تا بتواند به معامله‌های امضا شده با کشورهای خلیج فارس استمرار بخشد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول