اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

یکی از سران سابق اخوان‌‌المسلمین در گفت‌وگو با فارس:

برگزاری نشست جهانی اخوان در ترکیه و پاکستان به دلیل سهولت اعطای روادید بود

یکی از سران سابق اخوان‌ با اشاره به اینکه بررسی اوضاع مصر در نشست سازمان جهانی اخوان‌المسلمین مهمترین محور مورد بحث توسط اخوانی‌ها بود، برگزاری این نشست در ترکیه و پاکستان را به دلیل سهولت اعطای روادید به اخوانی‌ها دانست.

برگزاری نشست جهانی اخوان در ترکیه و پاکستان به دلیل سهولت اعطای روادید بود

«کمال الهلباوی»، از سران سابق جماعت اخوان المسلمین و نایب رئیس کمیته پنجاه برای اصلاح و تدوین قانون ‌اساسی مصر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، تاکید کرد که برگزاری نشست‌های سازمان بین‌المللی اخوان المسلمین در لاهور پاکستان و استانبول ترکیه مسئله‌ای طبیعی است.

الهلباوی با اشاره به اینکه چنین نشست‌هایی همواره برگزار شده است، گفت: آنچه در نشست این‌بار مهم می‌نماید، قرار گرفتن مصر و حوادث آن در صدر مسائل مورد بررسی و مهم‌ترین گزینه در دستور کار نشست اخیر است.

وی افزود: این مسئله زنگ خطری است که از احتمال افزایش ناآرامی‌ها در مصر از سوی اخوان‌المسلمین علیه دولت موقت مصر خبر می‌دهد.

الهلباوی ادامه داد: دلیل برگزاری نشست‌ها در ترکیه و پاکستان، اعطای آسان ویزا به اعضای اخوان‌المسلمین توسط مقامات این دو کشور است؛ این درحالی است که اگر این نشست‌ها در کشوری دیگر به جز ترکیه و پاکستان برگزار شود، دریافت ویزا توسط اعضای گروه مسئله‌ای دشوار خواهد بود.

الهلباوی، که از سران سابق جنبش اخوان‌المسلمین به شمار می‌آید، گفت: قرار دادن مصر و وضعیت آن، به عنوان مهم‌ترین دستور کار این نشست، قطعا نشانگر این مسئله است که اخوان‌المسلمین هنوز معتقد است، حوادث اخیر مصر نه انقلابی مردمی بلکه کودتایی نظامی بوده است.

وی افزود: این جنبش با برگزاری این نشست‌ها، تصویر نادرستی از اوضاع مصر را در اذهان جهانیان نهادینه کرده که لازم است با فعال‌سازی هرچه بیشتر دیپلوماسی خارجی مصر، تصویری حقیقی از اوضاع کشور به جهان خارج منتقل شود.

استانبول، میزبان نشست اخیر سازمان جهانی اخوان‌المسلمین بود که نمایندگان این جماعت از بیش از 200 کشور جهان در آن حضور یافتند و از جمله مهم‌ترین این شرکت‌کنندگان در این نشست می‌توان به محمود حسین، از رهبران اخوان‌المسلمین مصر، همام سعید، بازرس کل جنبش در اردن، یکی از سران حماس و نمایندگان اخوان‌المسلمین در سوریه و تونس اشاره کرد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول