اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

پرداخت زکات بستر فقرزدایی است / زکات موجب تعادل طبقاتی در جامعه می‌شود

نماینده ولی فقیه در کردستان پیشتازی این استان در پرداخت زکات را نشان از باورهای اعتقادی مردم دانست، گفت:‌ احیای این فریضه الهی مسیر کاهش فقر در جامعه را تسهیل می‌کند.

پرداخت زکات بستر فقرزدایی است / زکات موجب تعادل طبقاتی در جامعه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی شامگاه جمعه در همایش تجلیل از فعالان زکات که با حضور دبیر شورای زکات کشور در بانه برگزار شد، اظهار کرد: زکات به عنوان واجب الهی تکلفی فردی و اجتماعی است که در آیات قرآن در کنار نماز ذکر شده است.

وی با تاکید بر اینکه زکات و صدقات موجب ایجاد تعادل طبقاتی در جامعه می‌شود، تصریح کرد: تاکیدات مکرر حق تعالی در قرآن بر اهمیت زکات و قرار گرفتن این عمل نیکو به عنوان یک فریضه، نشان از جایگاه و نقش ویژه آن در جوامع اسلامی دارد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، با وجود اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه ویژه‌ای به فرایض الهی از جمله زکات داشته است، اما حق این فریضه آنگونه که در قرآن کریم بیان شده، ادا نشده است و توجه و همت بیشتری را می‌طلبد.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: با توجه به نگاه ویژه اسلام به بحث اقتصاد و نقش مهمی که زکات در زمینه از بین بردن محرومیت و زدودن فقر در جامعه دارد تلاش بیش از پیش در این حوزه امری ضروری است.

وی با بیان اینکه احیا و ترویج زکات مصداق بارز پیشی گرفتن در کارهای خیر است، گفت: پرداخت زکات و فرایضی از این نوع به دلیل اینکه به قصد رضای الهی انجام می‌‌شود، موجب رشد و تعالی انسان و ارتباط معنوی وی با خداوند می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد:‌ ادای فریضه زکات نباید به چند مورد خلاصه شود، چرا که در احادیث و روایات زکات زیبایی حفظ عفت و زکات دانش نشر آن است و این امر نشان می‌دهد که زکات به تمامی امور تعلق دارد.

حسینی‌شاهرودی برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان مربوط در راستای تشویق و سوق دادن بیش از پیش مردم به پرداخت زکات را ضروری دانست و تصریح کرد: رشد صعودی استان در چند سال اخیر در زمینه پرداخت زکات و قرار گرفتن کردستان به عنوان یک استان طراز اول در سطح کشور نشان از باور عمیق کردستانی‌ها به اعمال دینی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان بر احیا و ترویج فریضه زکات در جامعه همچون به پا داشتن نماز تاکید کرد و افزود: تلاش در این راستا با توجه به تاثیرات بسیار مثبت آن وظیفه‌ای شرعی و همگانی است.

حسینی‌شاهرودی در پایان اضافه کرد: بدون شک احیای فرائض و واجبات الهی در جامعه انسان را به سمت کمال هدایت می‌کند.

انتهای پیام/79002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول