اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

امر به معروف و نهی از منکر به صورت عملی گسترش یابد

امام جمعه بسطام گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت عملی در جامعه گسترش یابد.

امر به معروف و نهی از منکر به صورت عملی گسترش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام سیدعلی رضوی‏‌نسب امشب در همایش تخصصی هیئت‌های امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات که با حضور بیش از 200 نفر در سالن اجتماعات کانون جوانان بسیج شاهرود برگزار شد، در سخنانی به ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد.

امام جمعه بسطام افزود: تنها چیزی که خداوند خودش هم امر به انجام آن کرده، همین دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که نشان از اهمیت ویژه آن دارد.

رضوی‏‌نسب افزود: خیلی از اولیا و پیامبران الهی حتی حضرت امام حسین(ع) به خاطر این دو فریضه واجب به شهادت رسیدند.

حسین عرفانیان، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان نیز در این گردهمایی به بیان شیوه و راهکارهای عملی امر به معروف و تبیین هفت گام این فرایض و اثرات مثبت اجرای و احیای این دو فریضه پرداخت.

در پایان، از فعالان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات شاهرود با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

 

ولایت جامعه اسلامی را نجات می‌‏دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز گفت: ولایت مانند نخ تسبیح یک تفکر اصیل انقلابی شیعه که نگه‏دارنده نیروهای آن در کنار هم است، عامل حفظ کشور در مقابل تحریم‌‏ها، دشمنی‌‏ها و مشکلات داخل و خارج است.

حجت‏‌الاسلام علی شکری ضمن بیان اینکه ولایت مانند نخ تسبیح عامل حفظ کشور است، افزود: آنچه جامعه اسلامی را نجات می‏‌دهد، همین ولایت است.

وی با اشاره به حدیث معروف سلسلةالذهب امام رضا (ع) که فرمودند: «کلمه توحید (لا اله الا الله) دژ و حصار محکم من است. هر کس آن را بگوید، داخل حصار من شده و هر کس داخل قلعه و حصار من شود، از عذاب من در امان است»، گفت: این نشان می‌‏دهد که توحید در صورتی مقبول درگاه خداوند است که همراه با پذیرش ولایت اهل بیت (ع) باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: بحث ولایت در تاریخ اسلام، پس از آن و انقلاب اسلامی ایران بسیار قابل توجه بوده است.

شکری تصریح کرد: در مادامی که مردم ایران بر محور ولایت فقیه حرکت کرده و فرمایشات مقام معظم رهبری را اطاعت کنند، نظام جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدها مستحکم و استوار خواهد ماند تا انشاالله به انقلاب و قیام حضرت مهدی (عج) متصل شود.

وی افزود: وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ دینی حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از گزند و توطئه‌‏های دشمنان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: حضور بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) در ایران ملت را مدیون خود کرده و برکات و اثرات آن بر کسی پوشیده نیست.

شکری خاطرنشان کرد: نورانیت و تشعشعی که در این کشور وجود دارد از ثمره حضور این بزرگ‏واران و ارادت مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و مردم در ادای دین خود به ائمه (ع) باید توجه داشته باشند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول