اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام نقویان:

دشمن موریانه بی‌اعتمادی را میان دیوارهای انقلاب می‌فرستد

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروز دشمن به آهستگی موریانه بی‌اعتمادی، دروغ گفتن و هرزگی را میان دیوارهای انقلاب می‌فرستد تا از این طریق به ما ضربه وارد کند.

دشمن موریانه بی‌اعتمادی را میان دیوارهای انقلاب می‌فرستد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ناصر نقویان شامگاه جمعه در پنجمین یادواره شهدای کوی 22 بهمن در مسجد صاحب‌الزمان ساری، اظهار داشت: آنچه به آن افتخار می‌کنیم، مرهون از خودگذشتگی‌ها است و آنچه که مشکل داریم، از خودمان است.

وی با بیان اینکه هرجا به آرمان‌های شهدا پشت کردیم، تاریک شد و در بند گرفتاری‌ها ماندیم، تصریح کرد: آرمان شهدا به این معنا نیست که تفنگ و شمشیر به دست بگیریم و به خیابان وارد شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه بت‌شکنی‌های بزرگ بسته به این موضوع است که ابتدا هوا و هوس را در خود بشکنیم و بعد بت سنگ و چوب را بشکنیم، متذکر شد: امام راحل به طلبه‌ها می‌فرمودند تا خودتان را نشناختید و هوا و هوس درونتان را نشکستید مبادا امام جماعت روستایی شوید.

وی با بیان اینکه شهدای ما به بلوغ جانفشانی رسیده بودند، افزود: وصیت‌نامه بعضی از شهدا به این موضوع اشاره می‌کند که احساساتی و گرفتار موج نشدند بلکه به بلوغ جانبازی رسیدند و به جبهه رفتند.

نقویان با اشاره به اینکه نخستین بار که دعوت شدم در محضر رهبری، سخنرانی کنم نفس‌هایم به شماره افتاد و سخن گفتن را فراموش کردم، ادامه داد: در قبال خانواده شهدا و جانبازان هم حرفی برای بیان کردن ندارم.

وی با بیان اینکه بلوغ شهادت، بالاترین سطح بلوغ است، خاطرنشان کرد: امروز اگر رئیس‌جمهور ما در قلب کفر می‌ایستد و از عظمت ایران دفاع می‌کند به برکت خون‌های مقدس است در غیر این صورت می‌بینیم که چگونه سوریه را در مشت خود محو می‌کنند و عراق را در زیر پاهای خود لگدمال کردند چون شهدایی که ما داشتیم را آن‌ها نداشتند.

نقویان با اشاره به اینکه اگر کشوری می‌خواهد مردانی را به دنیا معرفی کند باید سختی و رنج تحمل کند، گفت: بعضی‌ها توجه نداشته و به کمیت می‌نازند.

وی با بیان اینکه باید به کیفیت توجه کرد، ادامه داد: 20 انسان با استقامت به 200 نفر انسان سست، می‌ارزد.

نقویان با اشاره به اینکه این شهیدان روزی سینه سپر کردند که هنوز ملات دیوار انقلاب، خشک نشده بود، گفت: خراب کردن دیوار خیس، هیچ زور و قدرتی نمی‌خواهد و این جنایتکارهای پشت صحنه، صدام را به جلو فرستادند با این نیت خام و خیال کودکانه که انقلاب ما را نابود کنند.

وی با بیان اینکه آن روز برای مراقبت از دیواری که هنوز ملاتش خشک نشده، خیلی جانفشانی لازم بود، اظهار داشت: آن جوانان، قدر این نعمت را می‌دانستند.

نقویان با اشاره به اینکه توصیه می‌کنم برگزاری یادواره شهدا از حالت محله‌ای خارج شده و به صورت شهرستانی و متمرکز برگزار شود، ادامه داد: شهدا برای منطقه و محله، به جنگ نرفتند، برای جنگ با تاریکی قدم جلو گذاشتند و ما هم سعی کنیم مثل آن‌ها رفتار کنیم.

وی با بیان اینکه رهبری 15 سال است که به ناتوی فرهنگی اشاره می‌کنند، تصریح کرد: اما عده‌ای هنوز در خواب خرگوشی هستند و هر روز در این جبهه، کشته می‌دهیم.

 این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروز، آن دیوار خیس را با توپ و تانک، نمی‌توان خراب کرد، ادامه داد: دشمن به فکر راه دیگری است.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی، حوزه‌های علمیه، روحانیت و دانشگاهیان، اظهار داشت: امروز دشمن به آهستگی موریانه بی‌اعتمادی، دروغ گفتن و هرزگی را میان دیوارهای انقلاب می‌فرستد تا از این طریق به ما ضربه وارد کند.

نقویان با اشاره به اینکه بابت قطره قطره خون شهدا، مسئول هستیم، گفت: چرا که این ارزش‌ها مفت و رایگان به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/86007/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول