اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اف بی آی از ۲۰۰۶ با پهپادها از مردم آمریکا جاسوسی می‌کند

گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که استفاده از پهپادها در خاک این کشور رو به گسترش است و محدود به اف بی آی نمی‌شود.

اف بی آی از  ۲۰۰۶ با پهپادها از مردم آمریکا جاسوسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی «پرس تی وی» در گزارشی با اشاره به اینکه سازمان «اف بی آی» در آمریکا از سال 2006 میلادی تاکنون از هواپیماهای بدون سرنشین در خاک آمریکا استفاده می کند اما هنوز نتوانسته است قوانینی را به منظور حفاظت از حقوق حریم خصوصی افراد در قبال این نوع عملیات های هوایی تدوین کند، نوشته است که گزارش اخیر ارائه شده توسط «مایکل هوروویتس» بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا نشان می دهد که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین داخلی در آمریکا صرفا محدود به اف بی آی نمی شود و انتظار می رود که استفاده از این نوع هواپیماها حتی گسترش نیز پیدا کند.

بر اساس این گزارش، استفاده داخلی اف بی آی از هواپیماهای بدون سرنشین از سال 2006 میلادی تاکنون، بیش از 3 میلیون دلار هزینه داشته است و این در حالیست که وزارت دادگستری آمریکا مبلغی معادل 1.26 میلیون دلار را نیز برای استفاده از پهپادها به اداره های پلیس محلی آمریکا داده است.

بر اساس این خبر، انتظار می رود که گستره استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین داخل آمریکا به اداره مبارزه با الکل، سیگار و سلاح گرم و مواد منفجره وزارت دادگستری این کشور نیز کشیده شود؛ در عین حال، اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا نیز چندین پهپاد را خریداری و آنها را برای استفاده داخلی آزمایش کرده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که فعالان حقوق مدنی درباره استفاده از پهپادها برای اهداف جاسوسی در آمریکا ابراز نگرانی و اعلام کرده اند که چنین عملیاتی منجر به ایجاد یک «جامعه جاسوسی» می شود که در این جامعه مقامات این اجازه را دارند تا تمام تحرکات شهروندانشان را نظارت، ردگیری، ثبت و به دقت بررسی کنند.

در گزارش وزارت خزانه داری آمریکا تصریح شده است که استفاده داخلی از پهپادها در این کشور منجر شده است که نگرانی های منحصر به فردی درباره حفظ حریم خصوصی و جمع آوری مدارک از شهروندان به وجود بیاید.

علاوه بر این، امروز گزارشی منتشر شد که نشان می دهد نیروی هوایی آمریکا با همکاری شرکت بوئینگ در حال تبدیل جنگنده های قدیمی اف 16 خود به پهپاد است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول