اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ائمه جمعه جنوب تهران تاکید کردند

قدرت‌نمایی منطقی ایران اسلامی در سازمان ملل

ائمه جمعه جنوب تهران با موفق برشمردن سفر رئیس جمهور گفت: حضور مقتدرانه رئیس‌جمهور در نیویورک قدرت‌نمایی ایران اسلامی در سازمان ملل بود.

قدرت‌نمایی منطقی ایران اسلامی در سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه جوادآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: با توجه به این که سرانجام ما مرگ است و از تمام تعلقات دنیوی نیز جدا خواهیم شد و هر کاری هم که در این دنیا انجام داده باشیم نتیجه‌اش را در آخرت خواهیم دید پس سعی کنیم زندگی با محور تقوا داشته باشیم و دوست داشتن های ما بر محوریت تقوا باشد و همه اعمال و رفتار ما به تقوا مزین باشد.

امام جمعه جوادآباد در ارتباط با سبک زندگی اسلامی به عوامل تحکیم خانواده از منظر قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: نخستین وظیفه زن آرامش بخشیدن به خانواده و شوهر بود و دومین وظیفه آن امانت‌داری است.

عملیات ثامن الائمه (ع) خط بطلانی بر تصورات باطل استکبار بود

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگداشت هفته دفاع مقدس به پنجم مهر ماه، آغاز عملیات ثامن الائمه (ع) و شکست حصر آبادان در سال 1360 ه.ش اشاره کرد و گفت: شکست حصر آبادان در آن زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. چراکه پس از خلع بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و رای مجلس مبنی بر عدم کفایت او و تبلیغات گسترده‌ای در سطح جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران شده بود مبنی بر عدم توانائی ایران در ادامه دفاع خود، عملیات ثامن الائمه (ع) خط بطلانی بر تصورات باطل آنان بود.

وی در ادامه وحدت نیروهای ارتش و سپاه در عمل را از دیگر خصوصیات این عملیات برشمرد و تاکید کرد: آنها با تکیه بر ایمان قوی و اراده استوار و بدور از تبلیغات و جوسازی‌های موجود مبنی بر عدم وحدت و وجود اختلاف سلیقه و تضاد در این دو سازمان یک‌رنگی و اتحاد خود را در جریان این عملیات ثابت کردند. و حدود 250 کیلومترمربع از خاک میهنمان آزاد شد.

خطبه‌های گیرای شهید هاشمی‌نژاد در نشر افکار انقلاب

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به شهادت سید عبدالکریم هاشمی نژاد در سال 1360 ه.ش عنوان کرد: ایشان در طول نهضت امام خمینی (ره) توان خود را با خطبه‌های گیرا در نشر افکار انقلابی به کار بست و در این راه متحمل سختی‌ها و شکنجه‌های ایادی رژیم شد و پس از انقلاب هم در جبهه‌ها حضور یافت و با سخنان خود روحیه رزمندگان را بالا می‌برد و در نهایت یکی از منافقین کوردل با انفجار نارنجک ایشان را به شهادت رساند.

تبدیل ایمنی در کشور به یک فرهنگ

امام جمعه جوادآباد با اشاره به هفتم مهر ماه، روز آتش‌نشانی و ایمنی بیان داشت: این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور همچنین یادآوری حماسه آفرینی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نام‌گذاری شده است و همچنین هدف از نام‌گذاری این روز به آتش‌نشانی تبدیل ایمنی در کشور به یک فرهنگ است.

وی ادامه داد: در واقع این روز بهانه‌ای است تا به گرامیداشت انسان‌هایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش ما می‌گذرند تا بتوانیم در امنیت زندگی کنیم.

دحوالارض روزی که خدا به جهان خاکی حیات داد

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به سه‌شنبه نهم مهر ماه برابر با 25 ذیقعده روز دحو الارض بیان داشت: دحوالارض روزی است که خداوند به جهان خاکی حیات بخشید و منظور از دحوالارض (گسترده شدن زمین) این است که در آغاز تمام سطح زمین را آب فرا گرفته بود که براساس روایات در این روز زمین از نقطه‌ای که کعبه در آن واقع شده است از آب بیرون آمد و شروع به گسترده شدن و پهن شدن کرد تا به شکل امروزی در آمده است.

وی در ادامه افزود: توبه، استغفار، عبادت و شب زنده‌داری از اعمالی است که در این شب سفارش و تاکید شده است که اگر کسی این روز را روزه بگیرد ثواب هفتاد سال عبادت را دارد و احیا و شب زنده داری شب دحوالارض که برابر با یک سال عبادت است.

و در روایت دیگری است که هر کس این روز را روزه بدارد و شبش را به عبادت بسر آورد از برای او عبادت صد سال نوشته شود و هرچه میان آسمان و زمین وجود دارد برای کسی که در این روز روزه دار باشد استغفار می کنند و این روزی است که رحمت خدا در آن منتشر شده است.

حضور مقتدرانه رئیس جمهور در سازمان ملل

امام جمعه جوادآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدرت‌نمایی منطقی و عزتمندانه رئیس جمهور ایران در سازمان ملل گفت: سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل منطقی و پخته و عمیق بود و سخنان ایشان چون صادقانه و منطبق بر واقعیات بود.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: اما همان نرمش قهرمانانه‌ای که مقام معظم رهبری فرمودند نباید لحظه‌ای از آن غافل شد و از دشمن بی‌منطق و بی‌عقل خود غافل نباشیم و اینکه حریف ما و دشمنی دیرینه با ما دارد و اینکه در آینده نمی‌خواهد خوی استکباری و استبدادی خود را کنار بگذارد را فراموش نکنیم.

آمریکا معاویه صفتانه جلو آمده است

امام جمعه خیرآباد با اشاره به حضور عزتمندانه ایران در سازمان ملل گفت: سخنرانی، ملاقات‌ها و نشست‌های رئیس جمهور و هیئت ایرانی موفق بوده است.

حجت‌الاسلام طاهری با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: آمریکایی‌ها معاویه صفتانه جلو آمده‌اند بنابراین در هیچ شرایطی از اصول انقلاب ایران نباید کوتاه بیاییم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور از اصول انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند و بر حقوق مسلم ملت ایران پای فشردند و چهره زیبا و پر از محبت نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران و قدرت و اقتدار و عزت ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان دادند و همین باعث وحشت رژیم صهیونیستی شد و حتی در سازمان ملل تنها ماند اما امیدواریم که همین نرمش قهرمانانه ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به نهم مهر ماه روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی تصریح کرد: همه مسلمانان جهان، ملت‌ها و دولت‌های مسلمان وظیفه دارند که پشتیبان مظلومان و دشمن ظالمان باشند که سیره پیامبر (ص) هم همین بود همان‌طور که حضرت علی (ع) می‌فرماید «وَ کونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا؛ دشمنِ ستمگر و یاور و پشتیبان ستمدیده باشید.» و پیامبر (ص) می‌فرماید «ان اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ اگر کسی صبح کند و به امور مسلمانان اهتمام نورزد مسلمان نیست.»

انتهای پیام/2462/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول