اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

نرمش در سیاست خارجی به منزله عقب نشینی از موضع به حق ایران نیست

امام جمعه قروه با اشاره به اینکه ایران کشوری تاثیرگذار در منطقه است، گفت: امروز همه دنیا می‌دانند که بدون جلب نظر ایران مشکلات منطقه قابل حل نیست.

نرمش در سیاست خارجی به منزله عقب نشینی از موضع به حق ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قروه اظهار کرد: نرمش در مذاکرات به معنای عقب‌نشینی از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه به معنای تغییر در روش مذاکره است.

وی خاطرنشان کرد: اظهارات ریاست جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل و پس از آن بیانگر این نکته است که ایران بر مواضع خود همچنان پافشاری دارد.

احیا خاطرنشان کرد: گفته‌های مدبرانه روحانی نقش به سزایی از لحاظ سیاسی در دنیا خواهد داشت و در همین چند روز هم شاهد تاثیرات آن بوده‌ایم.

امام جمعه قروه با اشاره به اینکه برخی افراد دچار خودباختگی شده و از آمریکا به عنوان ابرقدرت نام می‌برند، اظهار داشت: این ابرقدرت توخالی است و قدرت اصلی در دستان ایران است.

احیا افزود: اگر آمریکا به تاثیرگذاری ایران بر دنیا اذعان ندارد، چرا در صحبت‌های رییس جمهور این کشور، تنها از ایران نام برده می‌شود و از دیگر کشورهای دنیا اسمی نیست.

به گفته احیا، سردمداران آمریکایی خود نیز می‌دانند که ایران تسلیحات هسته‌ای ندارد و نیازی هم به آن ندارد بلکه ایثار و فکر و اندیشه جوانان ما کوبنده از هر سلاحی است.

*دفاع مقدس بخش عظیمی از تاریخ مقاومت ماست

امام جمعه قروه در ادامه سخنان خود از دفاع مقدس به عنوان بخش عظیمی از تاریخ مقاومت ملت ایران نام برد و گفت: ما در این جنگ، نگرش دنیا به حکومت مبتنی بر دین را تغییر دادیم.

احیا افزود: تمامی ایثار و جانفشانی‌های رزمندگان ما در 8 سال دفاع مقدس نشات گرفته از باورهای دینی بود.

وی افزود: تداوم این دفاع تا امروز در پرتو همین اعتقادات دینی است که منجر به اقتدار و عظمت ایران اسلامی در دنیا شده است.

به گفته امام جمعه قروه، همه ملت مدیون فداکاری خانواده‌های شهدا و ایثارگران هستند که تمام سرمایه وجودی خود را برای دفاع از ایران و اسلام فدا کردند و  امروز هم هیچ توقعی ندارند.

*به کارگیری فرهنگ و آموزه‌های دینی در پژوهش‌های علمی ضروری است

خطیب جمعه قروه در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به روز دحوالارض، گفت: برخی روایات دینی، علاوه بر جنبه مذهبی، از لحاظ علمی نیز قابل بحث و بررسی است که پژوهش‌های دانشگاهی باید به این سمت و سو سوق داده شود.

حجت‌الاسلام احیا افزود: بررسی یکی از این وقایع دینی می‌تواند قرم نخست مباحث علمی بادش و قدرت اسلام را با استفاده از نظریه‌های علمی تبیین نماید.

وی افزود: آموزش و پرورش ما هم هنوز فاصله بسیاری تا این نقطه دارد و ما در این زمینه به جایگاه واقعی خود نرسیده‌ایم.

احیا تاکید کرد: در این راستا باید به نقطه ثباتی برسیم که فارغ از نگرش‌های جناحی، تاثیرگذار باشیم.

جشن عاطفه‌ها فرصتی مناسب برای به نمایش گذاشتن حس نوعدوستی است

امام جمعه قروه در پایان خطبه‌های خود با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر یاری رساندن به نیازمندان گفت: جشن عاطفه‌ها بستری مناسب برای عمل به این دستورات دینی است که همه ساله در آغازین روزهای بازگشایی مدارس برگزار می‌شود و نقش ویژه‌ای در کمک به دانش‌آموزان نیازمند دارد.

احیا افزود: جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری، تنها بهانه‌ای است برای نزدیک شدن دل‌ها به یکدیگر و فرصتی است برای حضور پربار و محبت آمیز مردم، تا این حقیقت بر قشر آسیب‌پذیر و محروم جامعه آشکار شود که ما هستیم و شاید تنها فرصتی باشد تا همه فرزندان ایران را فرزندان خود بدانیم.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول