اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

بیان فتوای رهبر جهان تشیع توسط معاویه و ابوجهل زمان مایه خرسندی است

امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی در کشور برای مذاکره با آمریکا لحظه شماری می‌کنند اما آیا کشورهایی که با آمریکا مذاکره کرده‌اند، خواب راحت دارند.

بیان فتوای رهبر جهان تشیع توسط معاویه و ابوجهل زمان مایه خرسندی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین بعد از دعوت همه مردم به تقوای الهی بیان داشت: مال و ثروت که به برکت عنایت خداوند متعال در اختیار انسان قرار می‌گیرد، اگر در حل مشکلات مردم به کار گرفته شود و گره‌ای از خلق باز کند، خود عبادتی بزرگ محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت ورامین گفت: اگر کسی از مال و ثروت خود استفاده نکند و به مردم کمک نرساند، مرتکب خلافی بزرگ شده است و دنیاطلبی وی را فرا خواهد گرفت.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و باید بیش از پیش به تعالیم حیات بخش الهی توجه کرد، حضرت علی (ع) در سخنی می‌فرمایند «هر کس که آب و سرزمین داشته باشد و از آن درست بهره‌برداری نکند، از رحمت خداوند به دور است.»

حجت‌الاسلام محمودی عنوان کرد: عواملی همچون صدقه، ازدواج و امانت‌داری از جمله عوامل معنوی هستند که باعث برکت در مال انسان‌ها می‌شود و از طرفی برخی عوامل چون خیانت در امانت باعث بی‌برکتی در ثروت انسان می‌شود.

این مسئول ارشد شهرستان تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری باید به تعالیم حیات بخش اسلامی را توجه شود و در شرایط تحریم اقتصادی باید صاحبان نفوذ و سرمایه در کشور به فکر تولید و توسعه آن و بهره‌مندی از مواهب الهی باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید فلاحی، فکوری، کلاهدوز و جهان‌آرا و شهید هاشمی‌نژاد تصریح کرد: این افراد، انسان‌های ارزشمندی بودند که در اوج تهاجم کشور به ایران از خود رشادت به خرج دادند و در راه دفاع از انقلاب به شهادت رسیدند.

قدردانی از تلاش جهادگران آتش‌نشانی

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: هفتم مهرماه به نام روز آتش‌نشانی نام‌گذاری شده است که لازم است از تلاش این جهاد گران تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: ائمه معصومین علیهم‌السلام می‌فرمایند که هرکس، فردی را از خطر سیل و آتش‌سوزی نجات دهد بهشت بر او واجب می‌شود و کسی که گره‌ای از مسلمانان باز کند و موانع را از سر راه مسلمین بردارد به بهشت بشارت داده شده است و این احادیث نشان دهند جایگاه والای این عزیزان است.

چهره ماندگار تبلیغ استان تهران سپس به روز جهانی سالمندان اشاره و تصریح کرد: سالمندان حرمت دارند و در روایات نیز بیان شده است که وقتی پدر و مادر به سن پیری رسیدند، مبادا به آنان بی‌حرمتی کنید و احترام به سالمند هم‌ردیف احترام به پیامبر عنوان شده است، بنابراین نباید در حق سالمندان تضییع صورت پذیرد و باید در اماکن و وسایل عمومی برای سالمندان حرمت قائل شد.

حجت‌الاسلام محمودی ابراز داشت: اول مهرماه، آغاز بهار تربیت و علم است و دانش‌آموزان باید بدانند که آینده‌سازان این کشور هستند و چشم شهدا و امام به محصلین است، پس باید خوب درس بخوانند و از فرصت جوانی و تحصیل به‌خوبی بهره گیرند، به اخلاق توجه کنند، به نماز اهمیت کافی بدهند، با قرآن مأنوس باشند، حرمت اساتید و معلمان را حفظ کنند، دختران به حجاب خود اهمیت دهند و دانش‌آموزان مراقب باشند تا در دام مفاسد گرفتار نشوند تا به‌عنوان یک نیروی کارآمد در نظام اسلامی منشأ خدمات شوند.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: معلمان نیز وظایف سنگینی بر دوش دارند زیرا جوانان امانت‌های الهی هستند و معلمان وظیفه دارند آنان را راهنمایی کنند، دانش‌آموزان را با مسائل دینی و مذهبی آشنا کنند و اگر در این زمینه درست عمل کنند دارای اجر عظیمی هستند.

وی ادامه داد: باید خانواده‌ها هم با مدرسه همکاری کنند و دانش‌آموزان در پرورش و تعلیم یاری رسانند و باید حریم‌ها اخلاقی و اعتقادی در خانواده حفظ شود و اگر در این امر کوتاهی کنند، فردای قیامت بازخواست خواهند شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران بیان داشت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های ملت صبور ایران اسلامی است و مردم این منطقه بیش از یک هزار و 400 شهید را تقدیم انقلاب کردند.

حجت‌الاسلام محمودی افزود: دشمن با تهاجم همه جانبه قصد داشتند، انقلاب را به زمین بزنند و انواع نیروهای نظامی و پایگاه در اختیار صدام گذاشتند اما ایران پیروز شد و بزرگترین معجزه تاریخ را رقم زد.

امام جمعه موقت ورامین ابراز داشت: در طول دفاع مقدس، 117 شهر کشور ویران شد،1017 بار آبادان و 92 بار تهران بمباران شد، بیش از  97 میلیارد دلار خسارت مالی به ایران وارد آمد،1500 بار هواپیماهای دشمن شهرهای ایران را بمباران کردند،1300   روستا ویران شد اما شورای امنیت قطعنامه یا بیانیه صادر نکرد.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: آمریکا که امروز سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می‌کند، آن روز کجا بود اما ملت ایران افتخار دارد که توانست بینی آمریکا را به خاک بمالد و امروز آمریکا برای دیدار با رئیس جمهور ایران لحظه شماری می‌کند.

این مقام مسئول افزود: برخی در کشور برای مذاکره با آمریکا لحظه شماری می‌کنند اما آیا کشورهایی که با آمریکا مذاکره کرده اند،خواب راحت دارند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که اگر آمریکا از خوی جنایتکارانه خود اظهار ندامت کند، وضعیت متفاوت خواهد بود اما امروز اوباما فتوای حرمت مقام معظم رهبری درباره بمب اتم را اعلام می‌کند و این درس تاریخ است که در مهمترین مکان و به دست معاویه زمان، فتوای رهبر انقلاب خوانده می شود و این نشان دهنده گسترش فقه شیعه و اسلام ناب محمدی در سراسر جهان است.

امام جمعه موقت ورامین ابراز داشت: آمریکا تازمانی که از رفتار نابخردانه خود کوتاه نیایند، ملت ایران با آنان سازش نخواهد کرد و با آنان به مبارزه می‌پردازد.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: برخی نرمش قهرمانانه مقام معظم رهبری را با صلح امام حسن (ع) مقایسه می‌‌کنند اما رهبر انقلاب بارها اعلام کرده اند اگر قرار باشد اتفاقی بیافتد، صلح امام حسن (ع) نخواهد بود بلکه کربلای حسینی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با انتقاد به عدم توجه به مقوله حجاب در هشت سال گذشته، تصریح کرد: چرا در کشور برخی به موقعیت و جایگاه خود توجه نمی‌کنند و متأسفانه در هشت سال گذشته، مدعیان اصولگرایی به حجاب توجه کافی را نکردند و باید در پیشگاه الهی پاسخ دهند و حال که رئیس جمهور دستور اجرای عفاف و حجاب را داده است، نباید این دستور روی زمین بماند.

انتهای پیام/2462/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول