اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

تاریخ دفاع مقدس یکی از قله‌های باشکوه ملت ماست

امام جمعه موقت اصفهان گفت: تاریخ دفاع مقدس یکی از قله‌های پرافتخار و باشکوه ملت همیشه در صحنه ماست اگر از لحاظ نظامی کمبود داشتیم توانستیم جلوی ابرقدرتها بایستیم.

تاریخ دفاع مقدس یکی از قله‌های باشکوه ملت ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه تقوای الهی کلید رستگاری است اظهار داشت: در پیرو بیانات مقام معظم رهبری معظم‌له که نیمه دوم سال را جهاد اقتصادی نامیدند و با توجه به مباحث اقتصادی مطرح شده از جمله اقتصاد مقاومتی از سوی معظم‌له باید گفت که مسئله تحریم به طور کلی امروزه افسار سلطه غربی‌ها شده است و در تاریخ نیز سابقه داشته است.

وی با بیان اینکه، غربی‌ها هرگاه می‌خواستند زمینه سلطه را فراهم کنند از ابزار تحریم استفاده می‌کردند اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید منافقین می‌گویند به یاران رسول خدا (ص) کمک کنید اینها مردمان کم بضاعتی هستند و شما سرمایه‌داران به گونه‌ای عمل کنید که مقاومتشان کم و دست از یاری پیامبر (ص) بردارند.

امام جمعه موقت اصفهان، با بیان اینکه پول، ثروت و قدرت سه عاملی بودند که همیشه در مقابل انبیاء قرار گرفته‌اند ادامه داد: عزت از آن خداوند، انبیاء و مؤمنین است و باید به سمت و سوی کسی حرکت کرد که همه گنجینه‌های عالم از آن اوست زیرا خزائن خداوند متعال تمام شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه، تحریم یعنی کمک نکنید بیان داشت: در دوران امام علی (ع) حکومت غاصب آن زمان برای اینکه امام علی (ع) و خانواده‌اش را در تنگنا قرار دهد فدک را تصاحب کرد و امام علی (ع) زمانی که خلیفه شدند در نامه‌ای به عثمان‌ابن‌حنیف نوشت در دست ما فدکی بود و عده‌ای آن را تصاحب کردند و گرفتند و دوباره بازپس دادند، حال ما را با فدک و غیرفدک چه کار در حالی که این بدنها در یک حفره خاکی آرام می‌گیرند که شرح مفصل این نامه در نهج‌البلاغه ذکر شده است.

وی با مطرح کردن این موضوع که بستن آب بر روی اهل بیت (ع) در کربلا نوعی تحریم بود تأکید کرد: دشمنان اسلام برای اینکه ملت ایران را به زانو در بیاورند از ابزار تحریم استفاده می‌کنند در حالی که ملت ایران می‌گوید ما فرزندان اهل بیت (ع) هستیم و زیر بار ذلت نمی‌رویم و در مقابل تحریم‌های آمریکا و فشارهای اتحادیه اروپا هرگز تسلیم نمی‌گردیم.

رهبر با بیان اینکه، دشمن به این نتیجه رسیده است که دیگر تحریم‌ها به هیچ عنوان اثری ندارد تصریح کرد: آنها امروز می‌دانند ایران اسلامی ولایت‌مدار و فداکار تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای شده است و بازیگر عرصه جهانی است.

وی افزود: باید دست در دست هم دهیم و این امواج منفی دشمنان را پشت‌سر بگذاریم تا بتوانیم چشم‌انداز آینده را بهتر ببینیم.

امام جمعه موقت اصفهان، در ابتدای خطبه‌های دوم این هفته با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو در هفته جاری اظهار کرد: تاریخ دفاع مقدس یکی از قله‌های پرافتخار و باشکوه ملت ماست اگر چه از لحاظ نظامی با کمبودهایی مواجه بودیم اما با فداکاری‌ها توانستیم در مقابل ابرقدرتها بایستیم.

وی با بیان اینکه، ما در 8 سال دفاع مقدس راه 100 ساله را یکسره پیمودیم متذکر شد امام خمینی (ره) در مورد دستاوردهای دفاع مقدس که آن زمان فرمودند ما انقلابمان را در جنگ ساده کردیم، ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناختیم، ما در جنگ ابهت ابرقدرتهای غرب و شرق را شکستیم، ما در جنگ به مردمان جهان نشان دادیم که علیه ابرقدرتها می‌ایستیم.

رهبر با بیان اینکه، 8 سال دفاع مقدس پیروزی‌های گوناگونی به همراه داشت ادامه داد: جنگ باعث شد سردمداران کفر و استکبار در مقابل اسلام احساس خطر کنند و همچنین باعث شد تجهیزات نظامی ما دچار رشد و شکوفایی شود و از همه مهمتر باعث شد روح اسلام انقلابی همچنان بماند.

وی با بیان اینکه، مواظب باشید فرهنگ بیگانگان به خصوص بدحجابی در جامعه ما نفوذ نکند یادآور شد: اخیراً رئیس جمهور کشورمان در جلسه هیأت دولت به مسئله عفاف و حجاب که یکی از مسائل مهم کشور است پرداخت و وزیر کشور را مکلف کرد تا این موضوع را با دقت مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

امام جمعه موقت اصفهان، با اشاره به نامه 180 نفر از نمایندگان مجلس در قبال موضع‌گیری‌های حجت‌الاسلام روحانی در خصوص رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در کشور خاطرنشان کرد: خود مسئولین مواظب باشند که این حرفها در حد شعار نباشد و جلوی یک مشت مانکنی که دلهای خانواده‌های شهدا و ایثارگران را به رنج آورده‌اند بگیرند.

رهبر با تقدیر از مواضع اخیر رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل، خیل متحدها و خلع سلاح اتمی تصریح کرد: حجت‌الاسلام روحانی انصافاً بر مبانی دیپلماسی اسلامی صحبت کرد و دشمن را در مواضع حق و عدالت تحت فشار قرار داد که برای ما مایه افتخار است.

انتهای پیام/63023/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول