اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‏زمان با هفته دفاع مقدس

«مهد یاسین» در دامغان افتتاح شد

«مهد یاسین» هم‏زمان با هفته گرامیداشت دوران دفاع مقدس در دامغان افتتاح شد.

«مهد یاسین» در دامغان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، رئیس مهد یاسین دامغان ظهر امروز در آیین گشایش این مرکز گفت: بعد از بازسازی و مرمت، این واحد را به صورت مهد قرآن و فضای آموزشی مناسب با خلقیات کودکان ایجاد کردیم.

‌فاطمه مطهری‌نیا اضافه کرد: تاکنون 9 نونهال جذب «مهد یاسین» در دامغان شده‌اند که با پیش‌‏بینی‌های انجام شده این آمار رو به افزایش است.

وی افزود: مهد یاسین با استفاده از مربیان مجرب و آموزش‌‏دیده، فعالیت خود را در دامغان آغاز کرده است.

رئیس مهد یاسین دامغان عنوان کرد: در این مهد، از روش‌های جدید برای تدریس استفاده خواهد شد که شامل داستان‌گویی همراه با آیات قرآن، آموزش قرآن با اشاره و نقاشی، انجام کاردستی و ماکت‌سازی معنوی و مذهبی، شعرخوانی و... است.

وی عنوان کرد: در کنار مباحث اخلاقی و قرآنی، انجام بازی‌ها و نقاشی‌های مختلف و شاخص کردن افراد نخبه با اهدای ستاره به دانش‌آموزان برای تشویق به انجام کار از دیگر فعالیت‌های این مهد است.

مطهری‌نیا ادامه داد: تست سلامت و بینایی‏‌سنجی نونهالان ثبت نام شده با همکاری بهزیستی انجام شده است و برای آنها گواهی تحصیلی نیز ارائه می‌شود.

 

تأکید بر بهره‌‏گیری از نیروهای متخصص در آموزش قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان؛ مسئول مؤسسه معراج نورالقرآن شهرستان شاهرود نیز با تأکید بر بهره‌‏گیری از نیروهای متخصص و باتجربه در این مؤسسه گفت: همواره سعی شده در راستای گسترش فعالیت‌‏های قرآنی به ویژه در حوزه آموزشی، از افراد باتجربه استفاده شود.

مهدی قاسمی با تأکید بر بهره‏‌گیری از نیروهای متخصص در مؤسسه معراج نورالقرآن شاهرود، استقرار این مؤسسه در محدوده مرکزی شهر شاهرود را نیز بستر مناسبی برای توسعه و ارتقای فعالیت‏‌های قرآنی ذکر کرد.

 

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه تعلیم معارف قرآنی، دوره‌‏های تربیت مربی، مدیر و نیروی انسانی متخصص در کلیه رشته‌های قرآنی خاصه برای نوباوگان و جوانان از اهداف اصلی مدیران این مؤسسه است.

 

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اساس‏نامه مؤسسه معراج نورالقرآن شاهرود برای برگزاری محافل، جشنواره‌‏ها، همایش‌‏ها و مسابقات فرهنگی و آموزشی در حوزه علوم و معارف قرآنی گفت: برگزاری دو کلاس قرائت سطح یک و دو، برگزاری اردوی فرهنگی، همکاری با ستاد نماز جمعه و برگزاری محفل انس با قرآن از مهم‏ترین برنامه‌‏های مؤسسه در سال گذشته است.

 

قاسمی انجام تحقیقات و پژوهش‎های قرآنی و تدوین، تألیف و ترجمه مقالات، متون و کتاب‏‌های قرآنی به زبان‎های خارجی و بالعکس را نیز از اهداف این مؤسسه برشمرد و اضافه کرد: برقراری ارتباط با مراکز فرهنگی و قرآنی از طریق مبادله خدمات و کالاهای علمی، آموزشی و پژوهشی در حوزه علوم و معارف قرآنی اعم از کتب، نشریات، نرم‏‌افزارها و ... را به صورت دائمی پیگیری می‌‏کنیم.

 

مسئول مؤسسه معراج نورالقرآن شاهرود تشکیل و برگزاری جلسات گفت‏‌وگو، مشاوره، کنفرانس‌‏ها، نمایشگاه‌‏ها و سمینارها در موضوعات مختلف مرتبط با اهداف مؤسسه و نیز برگزاری و تدارک همایش‏‌های علمی، فرهنگی و قرآنی برای دستگاه‎های دولتی و سازمان‎های خصوصی را از دیگر اهداف این مؤسسه برشمرد.

وی ادامه داد: برگزاری 30 محفل قرآنی در شب‎های ماه مبارک رمضان تحت عنوان «معراج با قرآن در رمضان»، دعوت از قاریان ممتاز برای برگزاری محافل قرآنی، برگزاری کلاس‎های رایگان قرآن، نقاشی، قصه‏‌گویی و ... ویژه خردسالان و کودکان، برگزاری دوره ضمن خدمت قرآن برای فرهنگیان، دعوت از سخنرانان مختلف کشوری، استانی و شهرستانی جهت ارائه برنامه، برگزاری کلاس‎های آموزشی تجوید و تفسیر قرآن کریم و اجرای طرح‎های مختلف سازمان تبلیغات اسلامی از قبیل کرسی ملی تلاوت، تفسیر فراگیر، بینات و ... گوشه‎ای از فعالیت‌‏های این مؤسسه است.

قاسمی خاطرنشان کرد: بر اساس اساس‏نامه، بودجه این مؤسسه از طریق درآمدهای ناشی از فعالیت‎های مؤسسه، مشارکت و یا سرمایه‌گذاری در شرکت‎ها و مؤسسات و از طریق جلب کمک‎ها و هدایای دولتی و مردمی، دریافت وام یا موقوفه‎ها تأمین می‏‌شود.

انتهای پیام/2249/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول