اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت رعایت حجاب قرار گیرند

امام جمعه زرند با اشاره به فرهنگ‌سازی مطلوب در زمینه رعایت حجاب و مبارزه با بدحجابی در جامعه گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت رعایت حجاب اسلامی قرار گیرند.

دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت رعایت حجاب قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زرند با اشاره به اینکه نرمش قهرمانانه همراه سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است، اظهار داشت: در قرآن بعد از مطالعه دقیق و تدبر عمیق به این نتیجه می‌رسیم که خداوند دستورات سیاسی قوی و محکمی را خطاب به پیامبر اسلام (ص) دارند که طی تاریخ بعد از رحلت پیامبر (ص) به عنوان دستورات حکومتی و ارتباطات خارجی اگر به کار گرفته شده بود.

امام جمعه زرند خاطر نشان کرد: امروزه تا این اندازه مسلمانان در موضع ضعف نبودند که یکی از این دستورات در سوره بقره آیه 120 است که می‌فرماید «ای پیامبر هرگز یهود و نصاری از تو راضی نمی‌شوند تا از آیین آن‌ها پیروی کنید، بگو هدایت تنها هدایت الهی است».

وی افزود: این آیه شریفه در عین حالی که خطاب به پیامبر اسلام (ص)  است، خطاب به همه مسلمانان عالم طی تاریخ نیز هست که یهود و نصاری قلباً از مسلمانان راضی نمی‌شوند، مگر اینکه 100 درصد تسلیم امر آن‌ها باشید و از ارزش‌های الهی دست بردارید، اما شما مسلمانان با قاطعیت دست رد به سینه آن‌ها بزنید.

کرمی‌پور گفت: ساده‌اندیشی با دشمن به ضرر اسلام و مسلمانان است و با توکل به خداوند در برابر هوس‌های آن‌ها بایستید و اگر مسلمانان احساس کردند که دشمن از آن‌ها راضی است در دینداری خود شک کنند، چون غیر از آیین الهی همه راه‌ها انحرافی است.

وی بیان داشت: طبق آیه شریفه فوق‌الذکر و آیات دیگری که در قرآن کریم در این زمینه است، استفاده می‌شود که پیام ملت ایران به جهان استکبار این است که مردم ایران دنبال صلح و دوستی با ملت‌ها هستند نه صلح و سازش با سران استکبار، مردم ما دنبال کرنش در مقابل ملت‌های مظلوم وزیر ستم هستند نه نرمش در مقابل گرگ‌صفتان.

امام جمعه زرند عنوان کرد: مقام معظم رهبری سال‌های گذشته در پی سخنان سران آمریکا نسبت به ارتباط با جمهوری اسلامی فرموده‌اند «سیاست ما نرمش قهرمانانه است»، اما با این شرط که طرف مقابل را باید مواظب باشیم، چون آمریکا قابل اعتماد نیست.

در این روزها رسانه‌های داخلی و خارجی بحث‌های زیادی را بر حول محور سخنان مقام معظم رهبری که بعضی از تحلیل‌گران داخلی جمله حکیمانه ایشان را که فرمودند «نرمش قهرمانانه» تعبیر به صلح امام حسن (ع) کرده‌اند، یعنی دورانی که بر جمهوری اسلامی می‌گذرد، همان زمان امام مجتبی (ع) است که ایشان راضی به صلح شدند و جمهوری اسلامی نیز باید همان صلح را قبول کند.

کرمی‌پور با اشاره به تعبیر صلح امام حسن (ع) از سخنان مقام معظم رهبری ابراز داشت: رهبری معظم انقلاب بارها از این دوران به زمان شکوفایی و درخشنده تعبیر کرده‌اند و حتی مثال به بدر و خیبر می‌زنند که اسلام به اوج قدرت خود رسیده بود و دشمن در مقام ضعف بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع جوانان تصریح کرد: معظم‌له این طور می‌فرمایند «امروزه نه آمریکا و نه بزرگتر از آمریکا قادر نیستند، حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن (ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند»، این جا اگر زیاد فشار بیاورد، حادثه کربلا اتفاق می‌افتد.

امام جمعه زرند اذعان داشت: اشتباه این افراد این است که زمان فعلی را با زمان امام مجتبی (ع) مقایسه می‌کنند در حالی که اصلاً قابل قیاس نیست، چون با ایجاد نظام جمهوری اسلامی مردم تحلیل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و ... آن‌ها زیاد شد و علاوه بر این در دوران صدر اسلام مردم تبعیت از خواص جامعه می‌کردند.

کرمی‌پور افزود: اگر بعضی از خواص راهی را اشتباه رفتند، عده زیادی از مردم از آن‌ها تبعیت می‌کردند، اما امروزه این طور نیست چه بسا خواص اشتباه کردند، اما مردم از آن‌ها پیروی نکردند.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به نیویورک اظهار داشت: ریاست جمهوری به عنوان سفیر مقتدر نظام جمهوری اسلامی در سازمان ملل اهداف سفر خود را چنین بیان می‌کنند «در این سفر ملت ایران باید معرفی شود که ملتی فرهنگی و دنبال صلح و دوستی در منطقه است» تا بسیاری از توطئه‌های دشمن در این رابطه خنثی شود که مردم ایران را مردمی جنگ طلب معرفی کرده بودند علاوه بر این ملت ایران ملتی است که مخالف با سلاح‌های کشتار جمعی است، چون خودش قربانی این سلاح‌ها است و علاوه بر این تحریم‌های علیه مردم، ناروا و غیرقانونی است.

کرمی‌پور خاطر نشان کرد: یکی از دستورات اکید دین مبین اسلام حجاب و عفاف است که امروزه در تمام جوامع بشری عموماً و در کشورهای اسلامی به ویژه مورد توجه قرار گرفته است، چون بی‌حجابی یا کم‌حجابی آثار سوء اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی در پی دارد و جامعه را دچار بیماری‌های روحی و جسمی می‌کند.

امام جمعه زرند با اشاره به فرهنگ‌سازی مطلوب در زمینه رعایت حجاب و مبارزه با بدحجابی در جامعه بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی باید در اولویت رعایت حجاب اسلامی قرار گیرند.

وی با اشاره به ایجاد مراکز تولیدی لباس مناسب و برخورد با تولید کنندگان ناهنجار عنوان کرد: احیا سنت حسنه امر به معروف و نهی از منکر باید مورد توجه همه دستگاه‌ها باشد و انجام تشویق‌هایی در مورد مدیران، کارگزاران و دانش‌آموزان و دانشجویان محجبه مدنظر باشد.

انتهای پیام/2446/ر40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول