اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی لاریجانی:

حضور حوزه در عرصه هنر اقدام مبارکی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حضور حوزه‌ علمیه در عرصه هنر اقدام مبارکی است و در گذشته چنین شرایطی وجود نداشت و فقط هنر در حوزه به خط و خوشنویسی از سوی بزرگان ختم می‌شد.

حضور حوزه در عرصه هنر اقدام مبارکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی لاریجانی پنجشنبه شب در دیدار با رئیس و مدیران مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: در شرایط که ابزار مدرن و هوشمند برای انتقال مفاهیم استفاده می‌شود باید در زمینه انتقال مفاهیم تعالی بخش تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی انجمن‌های فرهنگی هنری در دفتر تبلیغات اسلامی بیان کرد: این اقدام گامی ارزنده و حادثه‌ای متفاوت در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده است و باید نسبت به روزآمد بودن انجمن‌ها و ارائه آموزش‌های لازم اهتمام داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی استفاده از روش‌های روز را در انتقال مفاهیم دینی ضروری دانست و تاکید کرد: نباید این تصور وجود داشته باشد که استفاده از ابزار هنر مختص گروه خاصی است و نباید بقیه افراد در این عرصه وارد شوند.

وی ادامه داد: حضور حوزه‌ علمیه در عرصه هنر اقدام مبارکی است و در گذشته چنین شرایط وجود نداشت و فقط هنر در حوزه به خط و خوشنویسی از سوی بزرگان ختم می‌شد.

لاریجانی برقراری ارتباط حوزه و صدا و سیما را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: این ارتباط موجب رشد حوزه و صدا و سیما می‌شود.

وی به ضعف در تولید برخی از آثار اشاره کرد و یادآور شد: این مسئله به دلیل ضعف در عقبه کارشناسی دینی است و این ضعف در فیلم و آثار تولید شده، قابل مشاهده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر فیلم و سریال در زندگی مردم اضافه کرد: باید انجمن‌های حوزه در عرصه تولید فیلم نیز وارد شوند.

انتهای پیام/2258/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول