اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

حوزه مهد پرورش عالمانی بزرگ مانند امام خمینی(ره) است

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: حوزه‌ها مهد پرورش و تربیت عالمانی بزرگ مانند امام خمینی(ره) است.

حوزه مهد پرورش عالمانی بزرگ مانند امام خمینی(ره) است

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در حاشیه افتتاح فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهداف ساخت این حوزه اظهار کرد: این حوزه‌ها عالمانی مانند علامه طباطبایی‌ها و آیت‌الله بهجت و نظیر امام خمینی‌ (ره) تربیت می‌کنند.

وی افزود: کسانی که در این حوزه‌ها اسلام را بشناسند، اسلام را در جامعه منتقل می‌کنند و جامعه‌ای که با اسلام ناب آشنا شود انقلابیون ایران می‌شوند که حکومت انقلاب را به وجود آورده‌اند.

موسس حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت درباره احساس خود از ساخت این حوزه تصریح کرد: اکنون احساس می‌کنم اگر وقت رفتنم فرا برسد دغدغه‌ای ندارم و به هدف خود رسیده‌ام.

وی با بیان اینکه یک مرحله از هدف من افتتاح فاز نخست این حوزه بود، خاطرنشان کرد: طلبه‌ها در این حوزه بمانند و جامعه را هدایت کنند و پس از من دیگران باید این راه را ادامه دهند.

به گزارش فارس، حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت بزرگ‌ترین حوزه علمیه خاورمیانه است که در زمینی به مساحت 40 هکتار و زیربنای 71 هزار متر مربع در چهار طبقه در حال ساخت است.

ساخت این حوزه از سال 89 آغاز شده و تاکنون برای ساخت آن 250 میلیارد ریال هزینه شده و پیش‌بینی شده است که تا دو سال دیگر به بهره‌برداری کامل برسد.

حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت در فاز نخست ظرفیت پذیرش 300 طلبه را دارد که 150 نفر از طلاب ایرانی و 150 نفر نیز طلاب خارجی از آسیای میانه، چین، قفقاز و ... است.

ظرفیت کامل این حوزه پذیرش 1800 نفر طلاب و 200 نفر اساتید در مجموع 2 هزار نفر است.

فاز نخست حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت با حضور آیت‌الله سبحانی به بهره‌برداری رسید و طلاب از روز شنبه کلاس درس خود را در این حوزه آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/2300/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول