اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار /فرود گردها بر فراز شهرم

وقتی ریزگردها بزرگترین مشکل می‌شوند/ بردخونی‌ها خون به جگر شدند

گرد و خاک و یا به اصطلاح ریزگردها شب و روز برخانه و زندگی مردم فرود می‌آیند و آرامش و آسایش و سلامتی آنان را به خطرانداخته است.

وقتی ریزگردها بزرگترین مشکل می‌شوند/ بردخونی‌ها خون به جگر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون، گرد و خاک و به اصطلاح ریزگردها شب و روز برخانه و زندگی مردم فرود می‌آیند و آرامش و آسایش وسلامتی آنان را به خطرانداخته است.

تعدادی ازمردم درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردخون ضمن ابراز ناخرسندی ازاین وضعیت، مسئولان را به یاری طلبیده‌اند تا شاید راهی بیابند و بردخون را از چنین مشکل بزرگی رهایی بخشند.

حمید اسیری کارگر ساختمانی با بیان اینکه ریزگردها باعث ازبین رفتن سلامتی وی شده است،گفت: به دلیل شرایط شغلی مجبورم هر روز درخارج ازخانه به سر ببرم و هنگامی که در کوچه و خیابان هستم در معرض گرد و خاک قرار دارم و الان دچار سرفه و تنگی نفس شده‌ام و از این بابت به شدت رنج می‌برم.

جعفرحسینی که کارمند است نیز گفت: شدت وزش باد به همراه شن‌ها و گردهای ریز از اوایل بهار آغاز می‌شود و چنانچه درزمستان دچار بارش کم باشیم در اواخر این فصل نیز گریبان‌گیر مردم شهر بردخون می‌شود البته باید گفت این ریزگردها مخصوص شهر بردخون است وسایرروستاها وشهرهای اطراف دچارچنین مشکلی نیستند.

حسین ابراهیمی که به شغل کشاورزی اشتغال دارد با انتقاد ازاین وضعیت در شهر بردخون اظهارداشت: شهرهای دیگر ممکن است در سال چندروزی دارای چنین شرایط جوی باشند اما شهر بردخون در همه ایام سال و درطول شبانه روز زیربارش گرد و خاک و موادخطرزا قرار دارند.

وی اضافه کرد: دراین روزها به کاشت نهال گوجه فرنگی مشغول هستیم ولی هجوم ریزگردها باعث ازبین رفتن بسیاری ازآن‌ها شده و اگرتعدادی نجات یابند درآینده محصولاتی بیمار وکم ثمر خواهند داشت هرچند که خود نیز درمعرض بدترین بیماری‌ها قرارداریم و نمی‌دانیم شرح حال خود را به که بگوییم.

هاجر که خانه‌دار است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قبل از این هفته‌ای یک بار حیاط خانه را نظافت می‌کردیم اما دراین ایام روزی نیست که به شستن حیاط مشغول نشویم و علاوه برآن ورود گرد و غبارها به داخل خانه باعث ازبین رفتن بهداشت و سلامتی افراد خانه می‌شود و موضوع دیگراینکه فرزندان ما که به مدرسه می‌روند هم ازخطراین ریزگردها درامان نیستند هرچند که درتهران یا شهرهای بزرگ با کمترین آلودگی ادارات ومدارس تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد: همیشه خود را درخانه زندانی کرده ایم و جرأت بازکردن در وپنجره را نداریم زیرا این ریزگردها به داخل آب و مواد غذایی نفوذ می‌کنند و با اینکه برخی اوقات آب شهرقطع می‌شود برای تمیزی و شستشوی ظروف و وسایل زندگی بی نهایت در عذاب هستیم.

رئیس شورای شهربردخون نیز با اشاره به وجود این مشکل درشهراظهارداشت:به دلیل خشکسالی‌های اخیر و افزایش فعالیت کشاورزی و فرسوده شدن خاک با کوچک‌ترین وزش باد ریزگردها جابجا می‌شوند و باعث افزایش آلودگی درمنطقه می‌شود.

حسین صفری افزود: شورای اسلامی با هماهنگی مسئولان بخش اقداماتی جهت انعکاس این مشکل به مسئولان شهرستان و استان داشته است و پیشنهاد می‌شود با مالچ پاشی زمین‌های اطراف شهروافزایش فضای سبزوکاشت درخت در شمال شهر این وضعیت را تا حدی تغییر دهند.

انتهای پیام/66006/ع/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول