اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان:

گواهینامه‌ رانندگی تغییر می‌یابد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از تغییرات جدید در صدور گواهینامه‌های رانندگی خبر داد.

گواهینامه‌ رانندگی تغییر می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید تقی امینی عصر امروز در نشست پلیس راهور استان از تغییرات گواهینامه‌ها خبر داد و اظهار کرد: به‌زودی گواهینامه‌های رانندگی به پایه یک، دو، سه و موتورسیکلت و ویژه تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه متقاضی گواهینامه رانندگی پایه سه باید 18 سال تمام سن داشته باشد، افزود: راننده با این گواهینامه می‌تواند خودروی با ظرفیت 3.5 تن و حداکثر 9 نفر را جابه‌جا کند.

رئیس پلیس راهور گیلان، با تصریح بر اینکه اکنون 72 آموزشگاه رانندگی در این استان مراحل آموزش و آزمون آیین‌نامه برای صدور گواهینامه پایه سه را برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سیستم جدید صدور گواهینامه رانندگی پایه سه محدودیت‌های آن در یک سال نخست اخذ گواهینامه پابرجاست.

به گفته وی، متقاضی گواهینامه پایه دو باید 23 سال تمام داشته باشد و دو سال از عمر گواهینامه پایه سه بگذرد و محدودیت‌های پایه سوم را رعایت کرده باشد.

امینی، خاطرنشان کرد: ثبت‌نام گواهینامه پایه یکم بر خلاف پایه دوم که در آموزشگاه‌های تأیید شده توسط راهور صورت می‌گیرد این گواهینامه تنها در مرکز استان در یکی از آموزشگاه‌های مورد تأیید راهور انجام می‌گیرد.

وی، افزود: تمام مراحل آموزش گواهینامه پایه دوم و یکم در آموزشگاه‌ها صورت می‌گیرد اما آزمون در پلیس راهنمایی و رانندگی توسط افسران شاغل پلیس راهور انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور گیلان، به تدابیر ویژه در بازگشایی مدارس و ساماندهی و صدور کارت ویژه سرویس مدارس اشاره کرد و یادآور شد: تمام رانندگان شخصی و یا تاکسی که در سال تحصیلی جدید اقدام به سرویس‌دهی دانش‌آموزان می‌کنند باید زیر پوشش سازمان تاکسیرانی و مورد تأیید آموزش و پرورش استان باشند.

وی، متذکر شد: رانندگانی که دارای گواهینامه ب‌یک هستند حق فعالیت در زمینه سرویس عمومی را ندارند و پلیس با مشاهده رانندگانی که گواهینامه یا مجوز تردد دانش‌آموزان را ندارد برخورد کرده و خودرو را توقیف می‌کند تا مانند سال گذشته تصادف منجر به جرح یا فوت دانش‌آموزان را نداشته باشیم.

امینی، از راه‌اندازی نخستین مرکز کنترل ترافیک درون شهری پلیس راهور در رشت خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور ثبت و کنترل تخلفات حادثه‌ساز، نخستین مرکز کنترل ترافیک شهری پلیس راهنمایی و رانندگی در میدان شهید انصاری «گلسار» رشت راه‌اندازی شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه تخلفات رانندگی در چهار مسیر منتهی به میدان گلسار رشت توسط دوربین ثبت تخلف کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: تخلفات رانندگی در سه مؤلفه مهم عبور از چراغ قرمز، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و توقف در حریم میدان ثبت و ضبط و اعمال قانون می‌شود.

وی تصریح کرد: تخلفات ثبت شده توسط دوربین شامل ماده پنج نمی‌شود و به هیچ عنوان قابل اعتراض نیست.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول