اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع مردم قزوین تشریح شد

ناگفته‌های محسن رضایی ‌از پذیرش قطعنامه 598/ 8 بند قطعنامه به نفع ایران بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به تشریح پذیرش چگونگی قطعنامه 598 پرداخت.

ناگفته‌های محسن رضایی ‌از پذیرش قطعنامه 598/ 8 بند قطعنامه به نفع ایران بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محسن رضایی هم‌اکنون در جمع مردم قزوین در مسجد المهدی این شهر اظهار داشت: دوران دفاع مقدس دورانی سراسر ایثار و رشادت رزمندگان است که می‌تواند درس‌های بزرگی برای آینده انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی افزود: جنگیدن در رمل به خاطر از کار انداختن تانک‌های دشمنان و جنگ در کوهستان به علت اینکه تجهیزات دشمن از کار بیفتد نمونه‌هایی از نوآوری جوانان کشور نوپای جمهوری اسلامی ایران بود که در دفاع مقدس ظهور و بروز یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به پشتیبانی غرب و شرق از رژیم صدام در حمله علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در دفاع مقدس تانک‌های شوروی از روبه‌رو و میراژ‌های فرانسه از آسمان به رزمندگان ما حمله می‌کردند و این به این معنا است که حملات شدید غرب و شرق علیه کشور جهان سومی رخ داده بود که می‌خواست روی پای خودش بایستد.

رضایی تصریح کرد: غرب می‌گفت یا باید تفکر غرب بر جوامع حاکم باشد و یا تفکر شرق و حکومت سومی را قبول نمی‌کرد به همین علت نیز جنگ علیه نظام جمهوری اسلامی را به راه انداخت.

وی عنوان کرد:‌ بزرگترین هنر فرماندهان کشور در دوران دفاع مقدس این بود که با مواجه شدن به عدم توازن تسلیحات جنگی نحوه مبارزه با دشمن را تغییر دادند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: به همین علت نیز فرماندهان دوران دفاع مقدس از فکر، نوآوری، خلاقیت و ایمان برای مبارزه با دشمن استفاده کردند که تسلیحات آهنی دشمن و تانک‌های غرب و شرق نیز در برابر این فکر و ایمان رزمندگان اسلام ذوب شد.

وی با اشاره به عملیات‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس یادآور شد: پس از سال اول جنگ تحمیلی که به حصر آبادان منجر شد عملیات‌های پیروزمندانه رزمندگان اسلام از جمله طریق‌القدس انجام شده و تقریباً پس از یک سال و چند ماه از گذشت جنگ یک تکه از هزار و 400 کیلومتر خاک اشغال شده میهن‌مان توسط رزمندگان اسلام آزاد شد.

رضایی عنوان کرد: پس از این پیروزی‌های عظیم رزمندگان اسلام بود که موج کمک‌های غرب و شرق به سوی صدام گسیل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شرایط پذیرش قطعنامه 598 تشریح کرد: در سال هفتم جنگ تحمیلی قطعنامه 598 صادر شد که حداقل حقوق ما را در نظر گرفته بود و این قطعنامه زمانی صادر شد که غرب و جبهه مقابل جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت قرار داشت.

وی عنوان کرد: هشت بند از 11 بند قطعنامه 598 به نفع جمهوری اسلامی ایران بود و این عقب‌نشینی جبهه استکبار به این علت بود که نمی‌توانست جلوی ایران اسلامی را بگیرد.

رضایی افزود: از همین دوران بود که سیاست چماق و هویج توسط غرب به کار گرفته شد به این معنا که غربی‌ها می‌خواستند در ازای دادن این هویج چماق دیگری را هم بر سر ملت ایران فرود آورند.

وی اضافه کرد: در ادامه این سیاست‌ غربی‌ها آمریکا نیز در ماه های آخر جنگ تحمیلی به صورت مستقیم علیه کشورمان وارد جنگ شد به طوری که تعدادی از سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس از جمله سکوی رستم را توسط ناوهای خودش مورد حمله قرار داد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام حمله به ایرباس مسافربری جمهوری اسلامی ایران و همچنین ورود بالگردهای آمریکایی به جنگ تحمیلی را از دیگر سندهای دخالت مستقیم آمریکا در جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

رضایی عنوان کرد: آمریکا می‌دانست که اگر جلوی ایران را نگیرد همه خاورمیانه به دست این نظام اسلامی سقوط می‌کند و این سیاست هویج و چماق نیز از همین مقطع اعمال شد که هویج آن قطعنامه و چماق آن کمک‌های مستقیم به رژیم صدام بود.

وی افزود: با وجود این دخالت‌های مستقیم آمریکا در جنگ تحمیلی باز هم موفق شدیم از پس حملات استکبار بربیاییم به طوری که در همان سال‌ها عملیات مرصاد با شکست منافقین مواجه و خرمشهر که دوباره به دست بعثی‌ها محاصره شده بود از حصر رهایی یافت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: البته پس از شکستن حصر خرمشهر در سال‌های آخر جنگ می‌توانستیم به سمت خاک عراق پیشروی کنیم ولی امام خمینی (ره) فرمودند از آنجا که قطعنامه را پذیرفتیم لازم نیست که این کار صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در 300 سال اخیر 25 جنگ علیه کشور ایران صورت گرفته که در همه آنها تکه‌ای از این کشور از دسته رفته و ایران مانند برف آب شده است و این افتخاری است که بعد از حکومت صفویه نظام سیاسی ایران اسلامی تنها نظام سیاسی بوده که تمامیت ارضی ایران را حفظ کرده است.

رضایی همچنین دفاع مقدس را یک انقلاب دیگر و مکمل 22 بهمن ذکر کرد.

سخنرانی محسن رضایی در مسجد المهدی ادامه دارد و اخبار تکمیلی متعاقباً‌ مخابره می‌شود

انتهای پیام/2667/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول