اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

وزرای خارجه ۱+۵ قبل از نشست با ایران گردهم می‌آیند

وزرای امور خارجه ۱+۵ و اشتون پیش از نشست با ایران در نشستی مقدماتی گردهم می‌آیند.

وزرای خارجه ۱+۵ قبل از نشست با ایران گردهم می‌آیند

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، وزرای امور خارجه 1+5 (سرگئی لاوروف، جان کری، ویلیام هیگ، لوران فابیوس، گیدو وستروله و وانگ یی وزرای امور خارجه روسیه، آمریکا، انگلستان، فرانسه، آلمان و چین) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 16 امروز (پنجشنبه) به وقت نیویورک (23:30 به وقت تهران) و پیش از حضور در نشست با وزیر امور خارجه ایران گردهم می‌آیند.

براساس توافق صورت گرفته در دیدار روز دوشنبه اول مهر ماه کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، نشست وزرای خارجه ایران و 1+5 با حضور اشتون در نیویورک برگزار و ژنو نیز اواسط اکتبر میزبان نشست بعدی خواهد بود. 

سیدعباس عراقچی عضو هیئت ایرانی در مذاکرات با 1+5 امروز (پنجشنبه) درباره نشست نیویورک گفت: اراده جدیدی در ایران و 1+5 در حال پدید آمدن است که این دور جدید مذاکراتی را با رویکرد جدید به سرانجام برساند.

وی اعلام کرد: ما قطعا به دنبال دور جدیدی از مذاکرات هستیم که حتما باید محتوایی باشد. جلسه امروز از دید ما یک جلسه نمایشی یا سمبلیک نیست. اگر چه ارزش سمبلیک خود را دارد، ولی از دید ما یک جلسه‌ کاملا محتوایی و ورود به محتوای بحث‌هاست.

عراقچی توضیح داد: اولویت اول این است که به یک چارچوب مفهومی و دیدگاه مشترک نسبت به هدف غایی و نهایی در مذاکرات برسیم و وقتی آن را تعیین کردیم و همه به دیدگاه واحدی رسیدیم که کجا می‌خواهیم برویم، آن زمان اینکه چگونه و در چه گام‌هایی حرکت کنیم، مرحله بعدی است که باید انجام شود.

به گزارش فارس، آخرین نشست ایران و 1+5 با حضور سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و معاونان وزرای خارجه 1+5 طی روزهای 16 و 17 فروردین ماه سال جاری (1392) در آلماتی قزاقستان برگزار شد.

تیر ماه 1387، مهر ماه  1388، آذر ماه 1389 به ترتیب مذاکرات ژنو یک، دو و سه برگزار و استانبول بهمن 1389 و همچنین 26 فروردین ماه 1391 میزبان دور بعدی گفت‌وگوها بود. این مذاکرات سوم و چهارم خرداد در بغداد و 29 و 30 خرداد ماه در مسکو و هشتم و نهم اسفند ماه 1391 در آلماتی برگزار شده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول