اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خواستار شد

لزوم تدوین نقطه هدف بوشهر در برنامه 4 ساله

استاندار بوشهر گفت: نقطه هدف بوشهر باید در برنامه 4 ساله تهیه و تدوین شود.

لزوم تدوین نقطه هدف بوشهر در برنامه 4 ساله

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند عصر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان ویژگی‌ها و نقش تعیین کننده شوراهای اسلامی شهرو روستا برای آینده منطقه تاکید کرد: شوراهای اسلامی یک مجموعه کارآمد به عنوان نمایندگان مردم برای خدمت رسانی مطلوب تلقی می‌شوند.

وی شوراهای اسلامی را واسط و رابط حاکمیت و خدمت رسانی دانست و افزود: مجموعه استانداری و ادارات و سازمان‌های مربوطه تنها برای خدمت‌گزاری و نوکری مردم پا به این عرصه گذاشته‌اند و جایگاه واقعی ما خادم و نوکری مردم است.

استاندار بوشهر در ادامه بر توجه عمران مرکز استان بوشهر تاکید کرد و گفت: نمای استان، سیما و تابلو استان و معرف استان، شهر بوشهر است و بار خدمت رسانی و خدمات دادن در استان، شهر بوشهر است.

حسنوند با بیان اینکه رسیدگی بیشتر به شهر بوشهر موجب توسعه خدمات در ابعاد گوناگون به سایر شهرها می‌شود تصریح کرد: حضور سرمایه‌گذاران و توریست‌ها به مرکز استان که نماد دیگرشهرهای استان محسوب می‌شود موجب جذب یا دفع سرمایه‌‌گذاران و توریست و گردشگران می‌شود.

وی بیان کرد: هر چه قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان بالا و بسیار باشد و تنها فقط بیان شود، کاری از پیش نخواهیم برد بلکه باید با کارهای عملی و کاربردی و برخورد صادقانه با واقعیت‌ها فعالیت‌هایی داشته باشیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه شهرمرکز استان نسبت به دیگر مراکز استان‌ها پیشرفت نداشته است افزود: برای پیشرفت مرکز استان باید تمام توان دستگاه‌های اجرایی با تعامل و وحدت گام برداشته شود و همه پای کار باشند.

حسنوند تاکید کرد: شورای اسلامی بوشهر باید با دستگاه‌های مختلف اجرایی در یک هماهنگی منسجم، توسعه و عمران شهر بوشهر را در برنامه قرار دهد و با تهیه برنامه مدون توسعه شهر بوشهر رابه جد اجرایی کنند.

وی گفت: با وجود اینکه از مصوب طرح توسعه شهر بوشهر با تعیین برنامه‌ها و طرح‌های مختلف بیش از2 ماه می‌گذرد ولی هنوز اقدامات موثر و مفیدی صورت نگرفته است که باید از مسئولان ذیربط پیگیری این طرح‌های عمران شهری که ضروری است باشیم.

استاندار با بیان اینکه ده‌ها طرح اولویت دار برای عمران شهری بوشهر مصوب شد تصریح کرد: بهسازی و آسفالت 512 کوچه خاکی، رفوژ خیابان ها، بهسازی 35 پارک محله‌ای، مطالعه و ساخت پلاژ بانوان و آقایان، پرداخت 8 میلیارد تومان تسهیلات برای خریدتاکسی درون شهری، توسعه فضای سبز، سرویس بهداشتی درساحل و مناطق مختلف، مرمت اماکن بافت تاریخی بوشهر،وروشنایی معابر و خیابان‌ها و ساحل بوشهر ده‌ها طرح دیگر از جمله برنامه‌هایی بود که در جلسه 29 تیرماه امسال برای اجراء مصوب شد.

حسنوند با بیان اینکه تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها با پرداخت ارزش افزوده آلایندگی‌ها مصوب شده است گفت: پرداخت اعتبار از این محل که حق مسلم شهرها و نقاط شهرهای همجوار با شرکت‌های نفتی و گازی است برخی از مناطق کشور از راه‌های دریافت این اعتبار استفاده کرده‌اند و کمک بزرگی در عمران شهری آنان شده است ولی مسئولان درشهرهای استان بوشهر هنوز اقدامات موثر و مفیدی برنداشته‌اند.

وی با بیان اینکه نقطه هدف بوشهر باید تعیین شود افزود: برای تعیین ، نقطه هدف شهر بوشهر باید درقالب برنامه 4 ساله‌ای تهیه و تدوین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه استان بوشهر نقاط قوت بسیاری دارد افزود: هر چند نقاط ضعفی در استان و شهر بوشهر وجود دارد باید این نقاط منفی بررسی و مشکلات آن رفع شود تا آن همه نقاط مثبت نادیده گرفته نشود.

حسنوند با بیان اینکه تبدیل منطقه ویژه‌ اقتصادی بوشهر به بندر آزاد تجاری آثار و نتایج بسیار مثبتی به این استان به ویژه شهر بوشهر در پی خواهد داشت افزود: با توجه به اینکه طرح مطالعات آن به اتمام رسیده است و همه تبعات آن در این طرح مطالعاتی گنجانده شده است لازم است پیگیری مستمری برای مصوب شدن این مهم انجام شود.

وی تصریح کرد: برای معرفی بوشهر از طریق شبکه‌های سراسری از همه توانایی استفاده می‌شود به‌گونه‌ای که اخیرا برنامه تحویل نیروگاه اتمی به کارشناسان انرژی اتمی ایران، تشییع شهدای گمنام، ساخت مدرسه از سوی بنیاد برکت و بازسازی شهر زلزله زده شنبه از شبکه‌های مختلف سراسری سیما پخش شد.

استاندار بوشهر در ادامه از افتتاح گذر امام خمینی بوشهر در عید غدیر خبر داد و گفت: امسال تاکنون 6 میلیارد تومان برای تکمیل آن صرف شده است و اخیرا 2 میلیارد تومان دیگر تخصیص یافته است.

حسنوند تصریح کرد: دوم آبان امسال همزمان با عید سعید غدیر، گذر 75 متری امام علی به همراه میدان ورودی آن، کنارگذر نیایش و روشنایی طرح افتتاح می‌شود.

وی واگذاری زمین‌های زاید دستگاه‌های دولتی به شهرداری‌ها را یک ضرورت دانست و گفت: به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است زمین‌هایی که برای آنان کاربری ندارد به شهرداری‌ها واگذار شود تا مردم بیشتر از امکانات شهری بهره‌مند شوند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه رفوژ خیابان‌های شهر بوشهر آثار مثبت و مهمی داشته است گفت: این طرح نه تنها موجب زیبایی و روشنایی شهر شده است بلکه شاهد کاهش تصادفات شهری در این مدت بوده‌ایم.

حسنوند از انتخاب سرمایه‌گذار برای ساخت پارک بازی در ساحل بوشهر خبرداد و گفت: با انعقاد قرارداد با این سرمایه‌گذار از گمرک تا منطقه جلالی پارک‌های متعدد بازی ساخته می‌شود و ضمن ساخت پارک آبی، چرخ فلک 80 متری به‌عنوان بزرگترین چرخ فلک نصب خواهد شد.

وی با اشاره به وجود گمرک و بندر در تامین معیشت و کالای اساسی مردم با قیمت مناسب گفت: لازم است قوانین دست‌و پاگیر در واردات کالاهای اساسی مردم مرزنشین بوشهر برداشته شود و با تجارت آزاد مردم بتوانند کالاهای اساسی خود را با پایین‌ترین قیمت تامین کنند.

استاندار بوشهر وجود بندر در هر منطقه را مایه زیبایی و نشان از تجارت آزاد آن منطقه دانست و گفت: از وجود بندرو گمرک در مرکز استان بهره‌های لازم در جهت استفاده بهینه مردم برده نشده است که باید مردم از این امکانات بیشترین بهره را ببرند.

حسنوند از نبود مرکز توزیع میوه و تره‌بار در مرکز استان بوشهر انتقاد کرد و گفت: می‌توان بیان کرد که گران‌ترین قیمت میوه و تره‌بارکشور در مرکز استان بوشهر است که این خود بزرگترین معضل مردم است باید با تدابیر لازم با مراکز تولید میوه در کشور تعامل تامین میوه و تره‌بار مردم اندیشیده شود.

وی تخصیص 2 میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت کوچه‌های شهر بوشهررا مورد اشاره قرارداد و افزود: برای شروع آسفالت کوچه‌ها فعلا 2 میلیارد تومان تا هفته جاری به شهرداری بوشهر ابلاغ می‌شود.

استانداربوشهر از بدهی 48 میلیارد تومانی دستگاه‌های اجرایی استان به شهرداری بوشهر خبرداد و از این دستگاه‌ها خواست نسبت به پرداخت بدهی خود به شهرداری اقدام کنند.

حسنوند با بیان اینکه توزیع اعتبارات برای شروع طرح‌های مختلف در استان آغاز شده است گفت: تاکنون حدود 7 درصد از اعتبارات مصوب تخصیص داده شده است که با روندی که در پیش است بزودی 10 درصد دیگر تخصیص داده می‌شود.

وی برداشتن تیر برق‌های فرسوده در سطح شهر را مورد اشاره قرارداد و گفت: این مهم در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق قرار دارد و روشنایی خیابان لیان بوشهر هم تا یک هفته دیگر اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/66006/ع40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول