اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

گیلان شخصیت‌های تأثیرگذاری در جهان اسلام دارد

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: گیلان شخصیت‌های عظیم و تأثیرگذاری در جهان اسلام دارد.

گیلان شخصیت‌های تأثیرگذاری در جهان اسلام دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی عصر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست حوزه امیرالمؤمنین (ع) رشت با اشاره به نقش تأثیرگذار گیلان در ایران و جهان اظهار کرد:‌ گیلان با سابقه تاریخی قبل از اسلام نقش تأثیرگذاری در جهان داشته است.

وی با بیان اینکه گیلان سرزمین شاعر اهل بیت علوی (ع) است، تصریح کرد: گیلان در اسلام شخصیت‌های ادبی، فکری، فلسفی، جهادی و... تربیت کرده است.

امام جمعه رشت پرورش‌یافتگان گیلان را نشانه عظمت این استان دانست و تصریح کرد: گیلان شخصیت‌های عظیم و تأثیرگذار در جهان اسلام دارد.

وی افتتاح حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت را تحقق یکی از بزرگترین آرمان‌های مردم این دیار عنوان کرد و یادآور شد: نقش تأثیرگذار گیلان در ایران و جهان تربیت و پرورش علمایی مانند آیت‌الله بهجت فومنی و کوشیار دیلمی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: مرحوم کوشیار دیلمی استاد ریاضیات و نجوم بوعلی‌سینا بود و گیلان از گذشته چنین شخصیت‌هایی را داشته است.

به گزارش فارس فاز نخست حوزه علمیه امیرالمؤمنین (ع) رشت با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی، محمدی گلپایگانی، آیت‌الله رسولی محلاتی، حجت‌الاسلام احمد مروی و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به بهره‌برداری رسید.

فاز نخست این حوزه 300 طلبه شامل 150 طلبه داخلی و 150 طلبه خارجی را پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول