اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان استانی

نخستین نشست تخصصی کارگروه مخاطرات زیست محیطی برگزار شد

نخستین نشست تخصصی کارگروه مخاطرات زیست محیطی خراسان رضوی در سال جاری با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

نخستین نشست تخصصی کارگروه مخاطرات زیست محیطی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، حمید صالحی، رئیس کارگروه مدیریت بحران استان در این نشست که به میزبانی حفاظت محیط زیست و با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد؛ ضمن تشریح اهداف، اولویت‌ها و انتظارات این کارگروه، از برنامه‌های مدون و پیش‌بینی شدۀ هفته "ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی" سخن گفت.

وی با مروری بر اقدامات برجسته کارگروه طی دو سال گذشته، به تاثیرات مخرب فعالیت‌های انسانی در نابودی محیط زیست و شکل‌گیری بحران‌های طبیعی همچون خشکسالی و پدیده ریزگردها و نیز آسیب‌های وارده به پوشش گیاهی مراتع اشاره کرد و افزود: مصداق این قبیل معضلات زیست محیطی را می‌توان در خشک شدن تالاب هامون و تأثر استان‌های مختلف کشور از پدیدۀ ریزگردها و گرد و غبارهای ناشی از آن مشاهده کرد.

رئیس کارگروه مدیریت بحران استان، طی این نشست افزود: در راستای تهیه دستورالعمل اجرایی کارگروه، مخاطرات زیست محیطی مهم و بزرگ مقیاس استان شناسایی و بر آن اساس، وظایف اختصاصی هر یک از اعضای کارگروه تعیین شود.

وی همچنین با اشاره به پیگیری تامین اعتبار طرح "تعیین منشاء، نحوه پخش و غلظت گرد و غبار در استان خراسان رضوی به کمک داده های ماهواره ای" از طریق مدیریت بحران استان بیان داشت: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع "همزیستی با طبیعت و راهبردهای کاهش خسارت در بلایای طبیعی" با محوریت موضوع کنترل گرد و غبار و ریزگردها در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی ویژه رابطین محیط زیست در سایر دستگاه‌های اجرایی و سمن‌های محیط زیستی از جمله مصوبات این نشست بود.

صالحی از برگزاری مانور "اطفاء حریق مرتعی" در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی در پارک طبیعت پردیس مشهد ویژه ماموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان خبر داد و افزود: در این مانور کارشناسان مدیریت بحران استان برای ارزیابی‌های مربوطه حضور دارند.

انتهای پیام/2202/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول