اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از افتتاحی که افتتاح نبود

گمرک ازنا گم شده‌ای در بروکراسی و دلواپسی

در مراسمی که همه مسئولان اعم از استاندار، مدیرکل، نماینده و... به کرات از نقش خود در راه‌اندازی گمرک ازنا و امتیازات آن سخن گفتند اما امروز چندین روز از آن تاریخ گذشته و عملا هیچ خبری از گمرک ازنا نیست!

گمرک ازنا گم شده‌ای در بروکراسی و دلواپسی

به گزارش خبرگزاری فارس از ازنا، چندی پیش در مراسمی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، گمرک ازنا افتتاح شد. در این مراسم همه مسئولان اعم از استاندار، مدیرکل، نماینده و... به کرات از نقش خود در راه‌اندازی گمرک ازنا و امتیازات آن سخن گفتند اما امروز چندین روز از آن تاریخ گذشته و عملا هیچ خبری از گمرک ازنا نیست!!!

در بودن مزایای فراوان گمرک برای شهر ازنا هیچ شکی نیست، قطعا و یقیناً شروع به کار این واحد برکات فراوانی برای شهر و استان به همراه دارد و این مزایا محدود به حوزه اقتصاد نیست.

آنهایی که کمترین آشنایی با کار گمرکی دارند، می‌دانند که حضور گمرک در یک منطقه علاوه بر رونق اقتصادی در بخش صادرات و واردات تاثیرات فرهنگی و اجتماعی فراوانی را نیز با خود به همراه دارد، آیند و روند صاحبان کالا، ترخیص کاران، فعالان عرصه حمل و نقل علاوه بر فعالیت اقتصادی به صورت غیرمستقیم سبب رونق سایر بخش‌ها می‌شوند، مضاف بر اینکه وزن اقتصادی شهر ازنا را در منطقه افزایش خواهد بخشید.

حال سئوال اینجاست با وجود همه این مزایا چرا وقتی گمرک ازنا آماده شده و در یک مراسم رسمی افتتاح شده خبری از فعالیت آن نیست؟

برخی مسئولان فقدان وجود زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی را دلیل این امر می‌دانند، در این صورت سئوال دیگری مطرح می‌شود، اگر این زیر ساخت‌ها آماده نبوده علت تعجیل در افتتاح آن چه بود؟ حالا که افتتاح شده چرا در خصوص رفع موانع شاهد چنین تعجیلی نیستیم؟

در این میان اما نکته دیگری هم هست و آن تاثیر گمرک شهر ازنا بر گمرک مرکز استان است، آن‌گونه که در خبرها آمده بود، داشتن کد گمرکی ازنا تاثیراتی بر فعالیت گمرک در مرکز استان خواهد داشت، این تاثیرات به همان میزان که برای مردم ازنا شیرین است، شاید برای طرف دیگر قضیه خیلی دلچسب نباشد.

اگر چه بعید به نظر می‌رسد، هم استانی‌های عزیز ما در مرکز استان چنین نگاهی به شهرستان‌ها داشته باشند، چرا که اگر چنین بود، تا اینجا کار را دنبال نمی‌کردند، اما با این حال بد نیست که مسئولان محترم موضوع را از این منظر نیز مورد بازبینی قرار دهند، تا خدای ناخواسته چنین تصوری در ذهن مردم شکل نگیرد که تاخیر در بهره‌برداری گمرک ازنا به خاطر از رونق نیفتادن گمرک خرم‌آباد است! چرا که در یک نگاه کلی و واقع بینانه نگاه ما به دیگر نقاط استان مبتنی بر برادری و برابری است، امید که سایر نگاه‌ها هم چنین باشد.

===============

گزارش محسن دهقان‌نژاد

==============

انتهای پیام/2304/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول