اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمعیت هلال احمر کشور مطرح کرد

استفاده از دیپلماسی صلح و دوستی برای نزدیک کردن دولت‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از دیپلماسی صلح و دوستی میان ملت‌ها و توجه به رفع آلام بشری در سراسر جهان تاثیرگذارترین نهاد در نزدیک کردن دولت‌ها می‌باشد.

استفاده از دیپلماسی صلح و دوستی برای نزدیک کردن دولت‌ها

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، محمد فرهادی ظهر امروز در سومین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر نهادی است که طبق آیات قرآنی همه را به نیکی کردن فرا می‌خواند و امروز در دولت تدبیر و امید با بهره‌گیری از آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری بارقه امیدی در منطقه و جهان ایجاد شده و جهانیان را به تامل وادار کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز جمعیت هلال احمر در دولت تدبیر و امید با استفاده از ظرفیت دیپلماسی صلح و دوستی می‌تواند در کاهش تنش‌ها اقدامات موثری انجام دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به ارائه خدمات بدون چشم داشت مادی گفت: تمامی گروه‌های سنی در قالب داوطلبان، جوانان و امدادگران  نجاتگر در جمعیت هلال احمر مشغول خدمت هستند و این عزیزان به عنوان نیروهای اثرگذار و پشتیبان موجب شده‌اند تا جمعیت هلال احمر ایران در میان سایر جمعیت‌ها برترین باشد.

وی افزود: وجود 2 میلیون عضو و اعلام آمادگی آن‌ها برای خدمت نشان دهنده عزم راسخ و نوع دوستی در جامعه ایرانی است.

فرهادی با اشاره به ضرورت قانونمند شدن نحوه ارائه خدمات در بخش‌های حاکمیتی جمعیت و حضور خیل عظیم داوطلبان، جوانان و امدادگران در سراسر کشور و تشکیل مجامع که موجب شکل‌گیری سایر ارکان جمعیت شده است، گفت: شرح وظایف مجامع و شورا چنانچه عملیاتی شود به ارتقای ظرفیت خدمت رسانی به آحاد مردم منجر می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین اجرای شرح وظایف قانونی مجامع باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات و موانع رفع و خدمات موثرتری انجام گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در عرصه‌های بهداشتی درمانی اعم از داخل و خارج، امداد و نجات حوادث، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و ترویج فرهنگ خودامدادی و آموزش‌ها و غیره دارای ظرفیت بالایی است و جا دارد تقویت گردد.

فرهادی با اشاره به وضعیت ناوگان امدادهوایی، جاده، دریایی و کوهستان نیز گفت: برای توسعه کمی و کیفی این ناوگان و تسهیل خدمت رسانی در شرایط بحرانی باید اهتمام بیشتری صورت گیرد و سطح آموزش‌ها نیز ارتقا یابد.

وی افزود: در مورد ابعاد بین‌المللی نیز موضوع صلح و دیپلماسی باید در کانون جمعیت مورد توجه قرار گیرد.

فرهادی بیان داشت: از سوی دیگر هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها و تشریک مساعی با وزارت بهداشت بدون موازی کاری مورد نظر می‌باشد و نمایندگان مجلس می‌توانند در این مورد اثرگذار باشند.

انتهای پیام/2202/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول