اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته یازدهم لیگ برتر/

فولاد به ‌دنبال شکار قوی سپید در انزلی/تقابل مایلی ـ ویسی در تختی

در هفته یازدهم لیگ برتر فولاد به‌دنبال شکار قوی سپید انزلی خواهد بود و مایلی کهن و ویسی با یکدیگر تقابل می‌کنند.

فولاد به ‌دنبال شکار قوی سپید در انزلی/تقابل مایلی ـ ویسی در تختی

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس در حالی از امروز با برگزاری یک دیدار بین تیم‌های پرسپولیس و فجر سپاسی آغاز خواهد شد که در روزهای اخیر شاهد حواشی زیادی اطراف فوتبال و لیگ برتر بوده‌ایم.

ماجرای قضاوت دیدار پرسپولیس و سپاهان و اتفاقات پس از آن هنوز در صدر بسیاری از اخبار قرار دارد و مسائلی مانند تبانی، رشوه و در یک کلام فوتبال پاک بحث داغ این روزهای اهالی فوتبال شده است.

به هر حال لیگ برتر فوتبال کشور که در این فصل نشان داده هیچ چیز نمی‌تواند جلوی حرکت آن را بگیرد فارغ از همه این مسائل امروز به ایستگاه یازدهم خود می‌رسد تا در حالی که اکثر لیگ‌های معتبر اروپایی در هفته‌های آغازین خود قرار دارند لیگ ایران کم‌کم به نیم‌فصل خود نزدیک‌ شود.

در بازی‌های این هفته نیز دو تیم فولاد و استقلال صنعتی خوزستان باید در برابر حریفان خود به میدان بروند.

در یک سو فولاد برای حفظ صدرنشینی و برداشتن گامی محکم در راه قهرمانی در نیم فصل و در سوی دیگر نیز استقلال صنعتی برای فرار از پایین جدول تلاش می‌کنند.

* فولاد به‌دنبال شکار قو ی سپید انزلی

در یکی از بازی‌های این هفته و در انزلی تیم فولاد خوزستان میهمان قوی سپید انزلی خواهد  بود.

شاگردان حسین فرکی که در هفته گذشته با ارائه یک نمایش زیبا شکست یک برصفر در برابر سایپا را به پیروزی چهار بر یک تبدیل کردند و بهترین برد تاریخ خود در برابر این تیم را رقم زدند صدرنشین بلامنازع این روزهای فوتبال ایران شده‌اند.

این تیم که با اتکا به نفرات بومی و قرار دادن ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه بدون اتکا به نام‌ها و ستاره‌ها تیمی یکدست را راهی لیگ برتر کرده‌ است در این فصل نتایج بسیار خوبی را نیز در کارنامه ثبت کرده است.

سرخ‌پوشان اهواز با هفت برد از 10 بازی رکورد بیشترین پیروزی را در بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر دارند درصدد کسب هشتمین برد خود در هفته یازدهم هستند.

این تیم در صورت کسب پیروزی در این بازی سخت خارج از خانه گام بلندی را برای قهرمانی در نیم فصل برداشته است.

البته خبر بد برای حسین فرکی این است که در این دیدار فولادی‌ها کاپیتان جوان و با آتیه خود بختیار رحمانی که در این فصل یکی از برترین بازیکنان لیگ برتر بوده است را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

در سوی دیگر ملوانی قرار دارد که در این فصل سنت‌شکنی کرده و برای نخستین بار در تاریخ خود یک مربی خارجی را در نیمکت خود قرار داده است.

سنت‌شکنی که چندان نیز برای این تیم موفق نبوده و ملوانان در این فصل نتوانسته‌‌اند نتایج مناسبی را در رقابت‌ها کسب کنند.

به هر حال اسکوچیچ برای حفظ صندلی خود در تیم ملوان چاره‌ای جز کسب نتیجه مناسب در دیدار این هفته در برابر تیم صدرنشین لیگ ندارد.

ملوان بندر انزلی در پایان هفته دهم لیگ برتر با کسب 9 امتیاز در رده سیزدهم جدول شانزده تیم رقابت‌ها جای دارد.

دیدار تیم‌های فوتبال ملوان بندر انزلی و فولاد خوزستان در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر از ساعت 16:30 دقیقه فردا در انزلی آغاز خواهد شد.

قضاوت این دیدار نیز بر عهده محسن ترکی خواهد بود.

* تقابل مایلی- ویسی در اهواز

اما دیگر نماینده خوزستان در رقابت‌های این فصل استقلال صنعتی است که در این هفته باید در برابر صبای قم به میدان برود.

آبی‌پوشان خوزستانی که نخستین تجربه خود در لیگ برتر را پشت‌سر می‌گذارند تا کنون نتایج سینوسی را در این رقابت‌ها کسب کردند.

شاگردان عبدالله ویسی هرچند توانسته‌اند استقلال تهران را در هفته هفتم شکست دهند اما در مجموع نتایج قابل قبولی را تا اینجای فصل کسب نکرده‌اند.

در دو هفته اخیر نیز این تیم دو شکست پیاپی در برابر سپاهان در خانه و فجر در شیراز متحمل شده است.

یکی از اساسی‌ترین مشکلات استقلال صنعتی خوزستان در این فصل ضعف مفرط خط دفاعی است به‌گونه‌ای که این تیم در پایان هفته دهم با دریافت 15 گل در کنار فجر سپاسی ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ برتر است.

در سوی دیگر صبای قمی قرار دارد که در این فصل با وجود استفاده از نفرات جوان نتایج تقریباً مناسبی را نیز کسب کرده است.

محمد مایلی‌کهن که تخصص خاصی در استفاده از بازیکنان جوان دارد این فصل صبا را بر همین طرز تفکر هدایت کرده و به جز چند بازی در مابقی دیدارهای خود به نتایج مناسبی دست یافته است.

البته نباید از نقش غلامرضا عنایتی باتجربه که با وجود 37 سال سن همچنان جزء بهترین گلزنان لیگ برتر است در این تیم به سادگی گذشت.

این دیدار به نوعی تقابل عبدالله ویسی و تیم سابقش نیز محسوب می‌شود چراکه سرمربی کنونی استقلال صنعتی زمانی مربی‌گری همین صبا را بر عهده داشت و موفق شد این تیم را به لیگ قهرمانان آسیا هم برساند.

به هر حال باید دید در تقابل اندیشه‌های محمد مایلی‌کهن و عبدالله ویسی کدامیک موفق خواهد شد تا تیم خود را  برنده از زمین خارج کند.

دیدار تیم‌های استقلال صنعتی خوزستان و صبای قم از ساعت 17:30 دقیقه در ورزشگاه تختی اهواز آغاز خواهد شد.

در جدول رده‌بندی نیز تیم استقلال صنعتی با 9 امتیاز در رده دوازدهم است و صبای قم نیز با 13 امتیاز جایگاه نهم را در اختیار دارد.

گزارش امید زباری

انتهای پیام/72008/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول