اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد

ریزش سالانه 300 ساختمان در کشور

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ریزش سالانه 300 ساختمان در کشور گفت: ریزش ساختمان‌ها در کشور سیر نزولی دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده و تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان این سیر نزولی می‌تواند ادامه یابد.

ریزش سالانه 300 ساختمان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدمهدی هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای سال تاکنون حدود 10 درصد از بودجه عمرانی کشور محقق نشده است.

وی با اشاره به ریزش سالانه 300 ساختمان در کشور افزود: ریزش ساختمان‌ها در کشور سیر نزولی دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده و تاکید بر اجرای مقررات ملی ساختمان این سیر نزولی می‌تواند ادامه یابد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در کلان‌شهرها به دلیل عدم رعایت مقررات ملی ساختمان بیشتر شاهد ریزش ساختمان‌ها هستیم و باید در راستای حل این مشکل قوانین را به سمتی ببریم که برخورد با متخلفان ساختمانی با جدیت دنبال شود.

هاشمی ادامه داد: در سال گذشته 380 مورد تخلف به شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ارائه شد که مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها 30 درصد از بودجه عمرانی محقق شد افزود: بودجه عمرانی سال جاری خوب است اما به دلیل تغییر دولت کارها روی ریل نیفتاده که امیدواریم به زودی این اتفاق محقق شود.

وی همچنین افزود: اتفاقات بازار ارز تاثیر بدی بر بازار مسکن داشته است و در حال حاضر قیمت‌ها در این حوزه غیر واقعی است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس خاطر نشان کرد: در گذشته افرادی بدون داشتن صلاحیت از سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اقدام به فعالیت‌های نظارتی در حوزه ساخت و ساز می‌کردند که با تدوین برنامه‌های ویژه درخصوص این امر، جلوی این‌گونه فعالیت‌ها گرفته شده است.

انتهای پیام/2202/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول