اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اکران می‎شود

"کیمیا" فیلمی که با شکیبایی ماندگار شد

کیمیا ساخته احمدرضا درویش که با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی ماندگار شد در بخش چشم‌انداز سینمای کودک و دفاع مقدس جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان اکران می‎شود.

"کیمیا" فیلمی که با شکیبایی ماندگار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کیمیا ساخته احمدرضا درویش در بخش چشم‌انداز سینمای کودک و دفاع مقدس جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان اکران می‎شود.

کیمیا محصول سال 73 است که روایتی متفاوت از جنگ را بیان می‎کند، توجه به کودکان بی‌سرپرست و بازمانده از جنگ تم اصلی داستان کیمیا را تشکیل می‎دهد که با بازی قوی و به یادماندنی زنده یاد خسرو شکیبایی ماندگار شد، فیلمی که در نوع خود بی نظیر بود و مورد توجه زیادی قرار گرفت.

در آغاز جنگ ایران و عراق، همسر رضا باردار است رضا(خسرو شکیبایی) او را به بیمارستان می‎رساند و خود به اسارت دشمن در می‌آید.

همسر رضا حین عمل جراحی فوت می‎کند و جراح(بیتا فرهی) که خود فرزندی ندارد، دختر کوچک رضا را از میان آتش جنگ نجات داده و به فرزندی می‎پذیرد و به او وابستگی شدیدی پیدا می‎کند، رضا پس از آزادی از اسارت در جستجوی دختر گمشده خود بر می‎آید و به مشهد برای دیدار کیمیا می‎رود، اما با دیدن وابستگی و علاقه شدید کیمیا و شکوه از باز پس‌گرفتن دخترک منصرف شده و به دیار خویش خرمشهر باز می‎گردد.

کیمیا داستانی ملودرام از دفاع مقدس است، کودکانی که در گیر و دار جنگ خانواده خویش را از دست دادند و به ناچار متحمل سختی‎ها و دشواری‎های زیادی شدند، کیمیا یکی از خوش شانس‎ترین کودکان جنگ بود که احمدرضا درویش به روایت داستان آن پرداخت، اما کودکانی بسیاری در لحظه لحظه جنگ حضور داشتند و سختی‎های آن را با ذره ذره وجودشان چشیدند.

خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، رضا کیانیان، پریسا شاهنده، نادر رجب پور، علی اکبر زادگان، عباس موسوی و زهرا اویسی بازیگران کیمیا هستند.

انتهای پیام/63019/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول