اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر:

سخنان رهبر معظم انقلاب افق کشور و تمدن اسلامی را ترسیم می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به واقعیت‌ها، افق کشور و تمدن اسلامی را ترسیم می‌کند.

سخنان رهبر معظم انقلاب افق کشور و تمدن اسلامی را ترسیم می‌کند

حسین معین‌آبادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر هدایت دانشگاه‌ها به آرمان‌گرایی اظهار داشت: ترکیبی از واقعیت‌ها و آرمان‌ها را در تفکرات رهبر معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم و این نشان می‌دهد ایشان علاوه بر این‌که نسبت به وضعیت موجود به واقعیت‌ها توجه دارند در عین حال افق کشور و تمدن اسلامی را نیز ترسیم می‌کنند.

وی افزود: در سخنان رهبر معظم انقلاب یک تفکر بومی جهانی قابل مشاهده است و در صورتی که چنین تفکری در کشور نهادینه شود می‌توانیم هم وضعیت موجود را بهبود بخشیم و هم آینده بهتری را ترسیم کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر واقع‌گرایی بدون توجه به واقعیت‌های موجود را محکوم به شکست دانست و گفت: سرنوشت اتحاد شوروی و شکست کمونیسم روسی گویای این واقعیت است که روسیه نسبت به واقعیت‌های خود و منطقه بی‌توجه بود.

وی با بیان این‌که جورج کنان در سال 1945 در مورد توسعه‌طلبی و زیاده‌خواهی روس‌ها هشدار داده بود، تصریح کرد: در این راستا به این نتیجه رسیده بودند که با مشغول کردن روسیه به امور خارجی می‌توان این امپراتوری را شکست داد.

معین‌آبادی به دلایل شکست شوروی اشاره کرد و اظهار داشت: شوروی معجونی از ملیت‌های گوناگون بود و درگیر شدن این کشور در سیاست خارجی موجب بی‌توجهی به امور داخلی شد.

کارشناس برجسته مسائل سیاسی داخلی و خارجی عنوان کرد: شوروی منابعی که مورد نیاز خود بود را با بهای اندک به متحدینش می‌سپرد اگر چه در موقع نیاز هم متحدین ضعیف خود را فدا می‌کرد اما همین بی‌توجهی به واقعیت‌ها موجب بی‌اعتباری و سقوط کمونیسم روسی شد.

وی با بیان نظریه‌ای در مورد کارآمدی دولت‌ها در ایجاد ثروت ملی تصریح کرد: باید گفتمان ما به سمت تولید ملی و توانمندسازی اقتصادی حرکت کند و این یک واقعیت است.

ضعف اقتصادی توان عملی کردن آرمان‌ها را نخواهد داشت

معین‌آبادی خاطرنشان کرد: اگر به تولید ملی و ایجاد شغل توجه نکنیم، دستاوردی نخواهیم داشت و اقتدار یک نظام سیاسی علاوه بر باورهای سیاسی و ایدئولوژیک به توان اقتصادی آن است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر متذکر شد: یک نظام سیاسی با ضعف اقتصادی هیچگاه توان عملی کردن آرمان‌های خود را نخواهد داشت مگر این‌که هزینه‌های فراوانی صرف شود.

انتهای پیام/78005/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول