اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد

اهتمام نسبت به شناخت و معرفی حق در جامعه

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی تصریح کرد: کسانی که نسبت به حق شناخت پیدا می‌کنند باید حق را به دیگران معرفی کرده و در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند.

اهتمام نسبت به شناخت و معرفی حق در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، ملاک سعادت انسان در زندگی را ایمان و عمل صالح دانست و تاکید کرد: ایمان از قلب انسان سرچشمه گرفته و منشا عمل صالح نیز رفتار انسان است.

وی ضرورت شناخت تکلیف از سوی افراد در شرایط مختلف را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: برخی افراد در تکلیف و هدف گمراه شده و در شرایطی که قصد دارند عمل صالحی انجام دهند، مرتکب گناه می‌شوند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی با تاکید بر اینکه در جامعه هویت‌های فردی بر هویت‌های اجتماعی تاثیر می‌گذارد، بیان داشت: اگر در یک جامعه عقیده باطلی رواج داده شود این عقیده همانند بیماری از فردی به فرد دیگر سرایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات برای ما که به خداوند ایمان داریم نیز شبهاتی مطرح می‌شود که نتیجه وسوسه شیطان است، بیان داشت: اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، شاهد افزایش فساد در این جامعه خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از انسان‌ها جز اهل بیت(ع) مصون از گناه نیستند، یادآور شد:‌ امروز شاهد گسترش مکاتب مختلف در دنیا هستیم که پلورالیسم را ترویج می‌کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی نقطه‌نظر این مکاتب را یکسان بودن ادیان، مذاهب و فرقه‌های مختلف دانست و تاکید کرد: این در شرایطی است که تنها فقط یک مذهب و مکتب حق وجود دارد.

وی اضافه کرد: رهبران این مکاتب به دنبال هوای نفس بوده و برای اینکه بتوانند به تمایلات خود دست یابند نسبت به دیگر ادیان و مذاهب شبهه مطرح می‌کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اذعان داشت: این افراد با وجود اینکه حق را می‌شناسند ولی در مسیر باطل حرکت کرده و به ترویج بدعت‌ها می‌پردازند.

آیت‌الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه فتنه آمیزه‌ای از حق و باطل است، تصریح کرد: در جامعه حق و باطل با یکدیگر آمیخته هستند و کسانی که نسبت به حق شناخت پیدا می‌کنند باید حق را به دیگران معرفی کرده و در این زمینه احساس مسئولیت داشته باشند.

انتهای پیام/2258/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول