اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

شهرهای مختلف عربستان صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیز

شهرهای مختلف عربستان سعودی در دو روز گذشته صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیز به منظور اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی بود.

شهرهای مختلف عربستان صحنه تظاهرات اعتراض‌آمیز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عربستان، منابع حقوقی عربستانی با اشاره به برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در مناطق مختلف این کشور در دو روز گذشته، هدف از آن را اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی دانستند که مسئولان سعودی بدون مراجعه به دادگاه، آنان را زندانی کرده‌اند.

این تظاهرات، عصر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه و با شعار «روز درخواست حقوق» و با فراخوان تعدادی از جوانان ساکن «ریاض» برگزار شد.

هدف از این فراخوان، سازماندهی تحصن اعتراض ‌میز در محکومیت مرگ «مانع الصیعری» یکی از زندانیان سیاسی عربستان بود که به گفته خانواده‌اش زیر شکنجه جان خود را از دست داد.

تظاهرات‌کنندگان عربستانی با سردادان شعارهایی، حقوق قانونی خود و آزادی زندانیان و پایان سرکوب معترضان را خواستار شدند و علیه شاهزاده «محمد بن نایف»، وزیر کشور سعودی شعار دادند.

این تظاهرات درحالی برگزار شد که مناطق و شهرهای مختلف عربستان به ویژه منطقه «الشرقیه» در فواصل زمانی مختلف، شاهد برگزاری تظاهرات به منظور پایان اقدامات تبعیض‌آمیز مسئولان سعودی بوده است.

سازمان‌های بین المللی دست اندرکار حقوق بشر نیز بارها اقدامات مسئولان امنیتی سعودی در سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز را محکوم و تاکید کرده‌اند که این اقدامات با حقوق بشر و کنوانسیون‌ها و معاهدات بین المللی در تعارض است که حکومت سعودی امضا کرده‌ است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول