اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تعاون گردان کربلا در دوران دفاع مقدس:

ستون پنجم در جبهه‌ها سبب شهادت بسیاری از رزمندگان در بیمارستان‌ها شد

مسئول تعاون گردان کربلا در دوران دفاع مقدس گفت: ستون پنجم دشمن را در زمان جنگ در بیمارستان‌ها مشاهده می‌کردیم که رزمندگان ما را به شهادت می‌رساندند و تلاش می‌کردند، تعداد رزمندگان اسلام را کم کنند.

ستون پنجم در جبهه‌ها سبب شهادت بسیاری از رزمندگان در بیمارستان‌ها شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمد عجم عصر امروز در مراسمی در شاهرود به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس و از خودگذشتگی و جان‏فشانی‏‌های رزمندگان اسلام پرداخت و اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس، رزمندگان با اخلاص و ایمان به جبهه‌ها رفته و با دشمن تا دندان مسلح به مقابله و مبارزه شتافتند و مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی افزود: بعد از تشکیل سپاه و آغاز جنگ تحمیلی واحد تعاون در سپاه شکل گرفت که در پشت جبهه و در خود جبهه فعالیت‌های مختلف و گسترده‌ای را انجام می‏‌داد.

مسئول تعاون گردان کربلا در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: تعاون در شهرستان، وظیفه سرکشی از خانواده رزمندگان، شهدا و ایثارگران را داشت و به آن‏ها کمک‌های مختلف مالی و آذوقه‏‌ای می‌کرد تا این خانواده‌ها احساس تنهایی نکنند.

عجم تصریح کرد: ثبت آمار شهدا، جانبازان و ایثارگران و پیگیری کار مجروحان در بیمارستان‌ها و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها از شهادت فرزندانشان مسئولیت واحد تعاون شهرستان‌ها بود.

این پیشکسوت جهاد و شهادت بیان کرد: در جبهه نیز دو مدل تعاون داشتیم؛ تعاون رزم و تعاون گردان که تعاون رزم یگان مستقلی بود که کار انتقال مجروحان و شهدا را به عقب به عهده داشت و شناسایی شهدای مجهول‏‌الهویه و همچنین پیگیری انتقال شهدا و مجروحان را انجام می‌‏داد.

وی با اشاره به واحد تعاون گردان نیز گفت: تعاون گردان کار صدور کارت شناسایی و پلاک رزمندگان و ثبت آمار وضعیت آن‏ها و تحویل امانات رزمندگان و همچنین در شب عملیات، تحویل وسایل رزمندگان را به عهده داشت.

عجم افزود: شب عملیات، تمام وسایل رزمندگان تحویل تعاون گردان می‌شد و وسایل هر فرد داخل نایلونی قرار می‌گرفت و نام فرد روی آن ثبت می‌شد تا بعد از عملیات به آن‏ها تحویل شود.

وی اظهار کرد: بعد از عملیات، رزمندگانی که سالم بودند، خود می‌آمدند و وسایل‌شان را تحویل می‌گرفتند و افرادی که شهید و یا مجروح شده بودند، وسایل‌شان به شهرستان مناطق ارسال و در انباری نگهداری می‌شد تا خانواده‌‏شان بیایند و تحویل بگیرند.

این مربی درس آمادگی دفاعی خاطرنشان کرد: وسایل شهدا بعد از شهادت‌شان تحویل خانواده‌های آنان می‌شد و کار تعاون گردان در بحث وسایل رزمندگان به پایان می‌رسید.

عجم با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: در بیمارستان‌ها ستون پنجم دشمن را مشاهده می‌کردیم که رزمندگان ما را به شهادت می‌رساند و تلاش می‌کردند تا تعداد رزمندگان را کم کنند.

وی با اشاره به شهادت شهید کمال‌‏الدین میری گفت: شهید کمال میری در خط پدافندی خندق در سال 64 از ناحیه ران پا مجروح شد و بنده با آمبولانسی ایشان را به بیمارستان صحرایی امام رضا (ع) منتقل کردم تا در آنجا وی را به بیمارستان اهواز منتقل کنند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس افزود: قبل از بردن وی به بیمارستان صحرایی، دایی رضا، روحانی گردان به من تأکید کرد که سیدکمال را تنها نگذاشته و او را حتماً به اهواز منتقل کنم که در بیمارستان امام رضا (ع) اجازه همراهی او را به من ندانند.

وی تصریح کرد: بعد از بازگشت من به خط پدافندی خندق، دایی رضا پرسید، سیدکمال را چه کردی، گفتم در بیمارستان امام رضا (ع) تحویل دادم و به من اجازه ندادند همراه او باشم که دایی در جواب گفت او را شهید کردند.

عجم تأکید کرد: همان‏طور که دایی رضا بسطامی خبر داده بود سیدکمال با یک زخم ران پا به شهادت رسید؛ این نشان از وجود افراد نفوذی بود که باعث شهادت رزمندگان ما می‌شدند و در آن شلوغی استفاده لازم را می‌بردند.

انتهای پیام/2249/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول