اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

۶ کشته در سومین روز خشونت‌های سودان

در تظاهرات ضد دولتی سه روز گذشته در سودان شش نفر کشته شدند.

۶ کشته در سومین روز خشونت‌های سودان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از الجزیره،‌ در درگیری‌هایی که امروز بین نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان ضد دولتی در بخش‌های مختلف خارطوم پایتخت سودان روی داد، دهها نفر کشته و زخمی شدند؛ خبرنگار الجزیره تعداد کشته‌های این حملات را 4 نفر اعلام و تاکید کرد که آنها به پزشکی قانونی بیمارستان بشائر منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رویترز البته لحظاتی پیش در خبری فوری تعداد کشته شده های این تظاهرات را شش نفر اعلام کرد.

درگیری‌ها در سودان از سه روز پیش در پی تصمیم دولت این کشور برای افزایش قیمت حامل‌های سوختی انجام شد. معترضان در ضمن این درگیری ها اقدام به آتش روشن کردن در تاسیسات خصوصی و عمومی بخش‌های مختلف شهر از جمله مقر کنگره ملی سودان حزب حاکم بر این کشور در منطقه ام درمان کردند. آنها همچنین به سوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند و نیروهای امنیتی نیز برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.

تظاهرات در حالی همچنان در خارطوم و ام درمان و شهرهای دیگر این کشور ادامه دارد که مدارس خارطوم به همین علت تا پایان ماه جاری میلادی (8 مهر ماه) تعطیل اعلام شده است.

این در حالی است که حسن الترابی دبیرکل حزب کنگره مردمی سودان که حزب اصلی مخالفان است؛ اعلام کرده که مقدمات مرحله بعد از سقوط عمر البشیر را آغاز کرده است.

سفارت آمریکا در خارطوم در همین راستا با صدور بیانیه‌ای از تمام طرف‌ها خواست تا از خشونت استفاده نکنند، سفارت در این بیانیه از مقامات این کشور خواست تا به آزادی‌های مدنی احترام گذاشته و حق تجمع مسالمت آمیز را به مردم بدهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول