اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران:

دولت قوانین حاکم بر جامعه کشاورزی را اجرا کند

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران گفت: از دولت روحانی می‌خواهیم قوانین حاکم بر جامعه کشاورزی را اجرا کند.

دولت قوانین حاکم بر جامعه کشاورزی را اجرا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عنایت بیابانی عصر امروز در انتخابات شورای مرکزی خانه کشاورز ایران در این شهر با بیان اینکه در خانه کشاورز کسانی حضور دارند که با دل خود کار می‌کنند، اظهار کرد: باید بدانیم جایگاه خانه کشاورز در کجاست و چرا تشکیل شده است.

وی، تشکل خانه کشاورز در کشورهایی مانند فرانسه و آمریکا را دارای سابقه 300 یا 400 ساله عنوان کرد و افزود: شکل‌گیری خانه کشاورز بر اساس نیاز جامعه انسانی بوده است.

*تشکل خانه کشاورز اشتغال را رونق می‌دهد

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران، تشکل خانه کشاورز را موجب رونق اشتغال و پشتوانه صنعت دانست و تصریح کرد: کشاورز نام مقدسی است و ما باید قدر خود را می‌دانیم.

وی، با بیان اینکه امروزه به بخش کشاورزی بهای کمتری داده می‌شود، گفت: نباید از انزوا و پراکندگی ما سوءاستفاده شود.

بیابانی، خاطرنشان کرد: اگر جامعه کشاورزی ایران منسجم باشند چنین زورگویی‌هایی را تحمل نمی‌کنیم.

وی، انسجام نبودن جامعه کشاورزی ایران را موجب بروز مشکلات و نتیجه کلی نگرفتن در این بخش دانست و یادآور شد: خانه کشاورز به عنوان یک دیده‌بان حقوق کشاورز حرف می‌زند و باید به این موارد توجه کنیم.

*واردات بی‌رویه ضربه به بخش کشاورزی

این مسئول، خودسانسوری را از عوارض بخش کشاورزی در هشت سال گذشته نامید و تصریح کرد: در دولت گذشته جامعه کشاورزی را یک ابزار تلقی می‌کردند.

وی، واردات بی‌رویه گندم و برنج را از مشکلات اساسی بخش کشاورزی ذکر کرد و متذکر شد: در کشور دو میلیون تن برنج تولید می‌کنیم و نیاز کشور به 700 هزار تن دیگر است اما چرا باید 3 میلیون تن برنج وارد شود.

بیابانی، اعمال سیاست‌های غلط را موجب ضربه زدن بر پیکره بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: این ایرادها توان ما را گرفته و ضعیف کرده است.

*سیاست‌های غلط درباره کشاورز کنار گذاشته شود/دولت قوانین بخش کشاورزی را اجرا کند

وی، با بیان اینکه دولت اقتدارگرا باید سیاست غلط را کنار بگذارد، یادآور شد: ارباب دولتی باید بداند دنیا دیگر چنین اربابی را قبول ندارد.

قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز ایران 97 درصد تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی را با دولت عنوان کرد و افزود: دولت قانونی که در بخش کشاورزی مصوب کرده است را اجرا نمی‌کند در حالی که اگر یک روز ما نتوانیم بهره بانکی را پرداخت کنیم اموال ما ضبط می‌شود.

وی، تفرقه بین جامعه کشاورزی را موجب عذاب خواند و یادآور شد: خانه کشاورز ایران در عمر کوتاه خود این توانایی را داشته که دولت‌ها را متوجه وظایف خود کند.

بیابانی، با اشاره به اینکه دولت جدید باید حقوق کشاورزان را به درستی بشناسد، متذکر شد: از دولت روحانی می‌خواهیم قوانین حاکم بر جامعه کشاورزی را اجرا کند و این قوانین در گذشته اجرا نمی‌‌شد.

وی، حمایت از کشاورزان را جزو خواسته‌های مهم ذکر کرد و یادآور شد: تسطیح اراضی و مکانیزاسیون ارزان جزو خواسته‌های مهم کشاورزان از دولت است.

*تولید آب‌محور از برنامه‌های خانه کشاورز ایران

این مسئول، تولید آب‌محور را از برنامه‌های خانه کشاورز ایران عنوان کرد و متذکر شد: اگر خانه کشاورز مورد حمایت قرار گیرد بسیاری از کشاورزان و چایکاران در این خانه حفظ می‌شوند.

وی انسجام تمام افراد جامعه کشاورزی ایران را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید تولید خود را بشناسیم و دولت اقتدارگرا در صف مردم قرار گیرد و همه کمک کنند تا معضلی که اکنون گریبان کشاورزی را گرفته است، از آن نجات یابد.

به گزارش فارس، خضر ابراهیمی و سعید رحمت‌سمیعی با کسب بیشترین آرا به عنوان اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز ایران از گیلان معرفی شدند.

انتهای پیام/2300/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول