اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

وجود 160 کیلومتر بزرگراه در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از وجود 160 کیلومتر بزرگراه در استان خبر داد و گفت‌: 32 کیلومتر از این میزان در طول یک سال گذشته انجام شده است.

وجود 160 کیلومتر بزرگراه در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصادق وجدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: اجرای راه‌ چهار خطه در استان کردستان از سال 83 آغاز شده و در حال حاضر 160 کیلومتر رسیده است.

وی با بیان اینکه تا قبل از سال 91 حدود 100 کیلومتر راه چهار خطه در سطح استان وجود داشت، ادامه داد: بیش از 32 کیلومتر از این آمار از زمان تصدی‌گری بنده و در طول یک سال گذشته انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به چهار خطه شدن محور قروه - همدان طی سال گذشته اشاره کرد و خاطرنشان کرد: چهار خطه کردن هشت کیلومتر باقیمانده مسیر قروه دهگلان نیز در دستورکار قرار دارد.

وجدی تصریح کرد: در صورت تأمین 40 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرای چهار خطه کردن محور قروه ـ سنندج این پروژه را طی دو سال تمام خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: سقز تا ایران‌خواه 30 کیلومتر چهار خطه شده و از ایران‌خواه به دیواندره نیز 10 کیلومتر آماده اسفالت است و در صورت تأمین اعتبار فوراً اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: 10 کیلومتر از خروجی شهر تا دانشگاه آزاد از مسیر سنندج روبه کامیاران چهار خطه و مراحل پایانی آن در حال انجام است.

وجدی متذکر شد: 2 تا 2.5 کیلومتری در ورودی و خروجی کامیاران در حال انجام است. 

پیشرفت فیزیکی 30 درصدی میاندوآب - کرمانشاه

وی به پروژه میاندوآب کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: کل مسافت این پروژه 430 کیلومتر است که 300 کیلومتر از این مسیر با 30 درصد پیشرفت در محدوده کردستان قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه از فرودگا سنندج نیز به عنوان یکی از مجهزترین فرودگاه‌ها در نوع خود نام برد و بیان کرد: برای ایجاد فرودگاهی با این ویژگی‌ها در شرایط امروزی نیازمند اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان دارد.

به گفته وجدی، فرودگاه سنندج از نظر زیرساختی برای هواپیماهای تا 90 تن وزن ظرفیت دارد و از نظر تجهیزات نیز از سایر فرودگاه‌های هم درجه خود بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: از نظر زیرساختی فرودگاه سنندج کوچکترین مشکلی ندارد و تنها مشکل تعداد پروازهاست که این مهم نیز مربوط به عرضه و تقاضا بوده و به مدیریت فرودگاه باز نمی‌گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به احداث فرودگاه سقز و میزان پیشرفت کنونی آن نیز اشاره کرد و گفت: فرودگاه سقز دومین فرودگاه استان است که بیش از 8 شهرستان می‌توانند از ظرفیت آن بهره‌مند شوند.

به گفته وجدی، کار احداث این فرودگاه به دلیل نداشتن ردیف بودجه ملی مستقل و کمبود اعتبار روند کندی داشته که خوشبختانه ردیف بودجه ملی برای آن تعریف شده و به محض اختصاص در کوتاه‌ترین زمان با توجه به اهمیتی که دارد اجرا و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: طول باند فرودگاه سقز 3 کیلومتر است و در حال حاضر نیز مطالعات ترمینال و ساختمان آن در حال انجام است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، از سال گذشته تا کنون 530 متر آن اسفالت و هدف‌گذاری امسال نیز 800 متر است.

وجدی تصریح کرد: تا کنون 2 هزار و 300 متر آن خاک‌برداری و در صورت تامین اعتبار ظرف 18 ماه آینده می‌توانیم آن را عملیاتی کنیم. 

اجرای پروژه فرودگاه سقز نیازمند 40 میلیارد تومان اعتبار

وی با بیان اینکه تا کنون 10 میلیارد اعتبار برای اجرای پروژه فرودگاه سقز هزینه شده است، تصریح کرد: برای اجرا و اتمام این پروژه اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در پایان تصریح کرد: تاکنون 41 درصد از عملیات باند و عوامل میدان پرواز این فرودگاه اجرا شده است که امیدواریم با تأمین اعتبارات شاهد اتمام این پروژه که نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه دارد، باشیم.

انتهای پیام/79002/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول