اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

17 پروژه آموزشی پردیسان قم به اعتبارات نیازمند است

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم گفت: 17 پروژه آموزشی این اداره‌کل برای تکمیل و بهره‌برداری به اعتبارات نیاز دارد.

17 پروژه آموزشی پردیسان قم به اعتبارات نیازمند است

محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سال 75 اظهار کرد: ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد و مقاوم، متناسب با اولویت‌ها در چارچوب طرح ساماندهی و ضوابط و معیارهای فنی مهم‌ترین هدف این اداره است.

وی خاطرنشان کرد: این اداره بررسی‌های لازم برای استقرار مدارس و سایر فضاهای آموزشی و پرورشی در مناطق مختلف را با توجه به تغییرات مسائل جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی در دستور کار دارد.

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان داشت: تجهیز ساختمان‌های مذکور به وسایل اداری، آموزشی، تهیه ضوابط، معیارها و استانداردهای فضاهای آموزشی از جمله وظایف اداره‌کل نوسازی است.

وی، تهیه نقشه‌های ساختمانی مورد نیاز در هر منطقه، احداث بنای مدارس و سایر ساختمان‌های آموزشی و پرورشی و توسعه، ترمیم و نوسازی ساختمان‌های موجود را از وظایف دیگر اداره‌کل نوسازی ذکر کرد.

پورگلیان با اشاره به اهمیت مدرسه‌سازی در منطقه پردیسان گفت: با توجه به مهاجرت مردم به منطقه پردیسان و افزایش تقاضای آموزشی در دو سال اخیر، احداث 20 مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مجموع این فضا حدود 200 کلاس درس را تامین می‌کند که بخش عمده‌ای از نیاز آموزشی پردیسان را برآورده می‌کند.

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان کرد:‌ اعتبارات این مدارس به صورت استانی و ملی تامین شده و خیران نیز در این زمینه مشارکت داشته‌اند.

وی از بهره‌برداری از سه مدرسه راهنمایی و متوسطه برای سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود:‌ 17 پروژه باقیمانده در قالب 190 کلاس درس از پیشرفت 10 تا 80 درصدی برخوردار هستند.

پورگلیان عنوان داشت: در مجموع 15 میلیارد تومان برای احداث این مدارس مورد نیاز است که با توجه به کمبود اعتبارات اختصاصی امکان بهره‌برداری از این پروژه‌ها در زمان مقرر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با ساخت این مدارس نیاز آموزشی منطقه پردیسان برطرف می‌شود و می‌توان به نیاز آموزش در این منطقه پاسخ داد.

مدیرکل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم در پایان یادآور شد: در مجموع 50 پروژه آموزشی در حال احداث در استان قم وجود دارد که دارای اعتبارات ملی و استانی هستند.

انتهای پیام/78003/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول