اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

38.5 درصد راه‌های روستایی کردستان آسفالته هستند/ رتبه 29 در راه روستایی آسفالته

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: 38.5 درصد راه‌های روستایی کردستان آسفالته هستند.

38.5 درصد راه‌های روستایی کردستان آسفالته هستند/ رتبه 29 در راه روستایی آسفالته

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصادق وجدی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: اینکه 38.5 درصد از راه‌های روستایی ما در استان اسفالته است به معنی نامناسب بودن سایر راه‌های روستایی نیست.

وی تصریح کرد: روستاهای دیگر استان که بار ترافیکی کم‌تری دارند، نیز با رویه شنی روسازی در شرایط مناسبی است، اما متاسفانه برخی از افراد غیرمتخصص در زمان وقوع تصادفات همواره جاده‌ها را زیر سوال می‌برند.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، 2 هزار و 330 کیلومتر از مجموع 6 هزار کیلومتر راه روستایی استان آسفالته، یک‌هزار و 780 کیلومتر رویه شنی و مابقی مالرو و فاقد مشخصات هستند.

وجدی، میانگین کشوری بهره‌مندی از راه‌های مناسب و آسفالته روستایی را 64 درصد عنوان کرد و بیان داشت: میانگین استانی در زمینه راه‌های استاندار روستایی 38.5 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین بهرمندی برخی از شهرستان‌های استان مانند دهگلان از راه مناسب و استاندارد روستای 52.2 درصد یعنی بیشتر از میانگین استانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تصریح کرد: هدف این اداره‌کل این است که شاخص‌های ارتقا را به گونه‌ای تنظیم کنیم که شهرستان‌هایی که میانگین پایین‌تری دارند با اجرای پروژه‌های مختلف به سطح مطلوبی برسند.

وجدی با بیان اینکه در سال گذشته در زمینه عملکرد اجرای پروژه‌های راه روستایی با وجود همه کمبودها و مشکلات رتبه دوم را بدست آورده‌ایم تصریح کرد: اگر از لحاظ منابع مالی و تأمین اعتبار مشکلی نداشته باشیم می‌توانیم بهتر عمل کرده و در کوتاه‌ترین زمان به جایگاه مطلوبی برسیم.

وی با بیان اینکه 50 درصد از کل هزینه‌های راه‌سازی مربوط به تامین قیر است گفت:‌ برای آسفالت یک لایه‌ای هر کیلومتر جاده بیش از 800 تن اسفالت نیاز دارد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، استان کردستان در حال حاضر رتبه 29 کشور را در زمینه راه آسفالته روستایی دارد و در صورت اختصاص 590 میلیارد تومان تا 5 سال آینده به میانگین کشوری خواهد رسید.

وجدی تصریح کرد: اگر منابع مالی مورد نیاز تامین شود ظرفیت و قدرت برای کار در استان وجود دارد.

وی به شناسایی 50 روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری در استان اشاره کرد و بیان داشت: احداث راه‌های مناسب دسترسی و ایجاد زیرساخت‌های مختلف به منظور حضور گردشگران در این روستا نقش بسزایی در روند معکوس مهاجرت روستائیان و تقویت صنعت گردشگری در استان دارد.

وی در پایان اضافه کرد: سعی داریم تمام روستاهای استان که در زمینه کشت توت‌فرنگی فعالیت می‌کنند از نظر جاده دسترسی مناسب و آسفالته ارتقا دهیم.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول