اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح مرکز مشاوره وقف

وقف در شهرستان تفت از این پس با نیازسنجی انجام می‌شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت گفت: با راه‌اندازی و افتتاح مرکز مشاوره وقف، این عمل نیک و صالح از این پس با نیازسنجی انجام می‌شود.

وقف در شهرستان تفت از این پس با نیازسنجی انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سیدمهدی سیدی اردکانی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز مشاوره وقف در تفت اظهار داشت: وقف طی سال‌های گذشته انجام شده، اما از آنجا که اغلب بدون نیازسنجی در مناطق مختلف انجام شده، اکنون شاهد بلااستفاده ماندن آنها هستیم.

وی افزود: مکتب‌خانه، آب‌انبار و نظیر اینها در گذشته وقف شده، اما اکنون کاربرد ندارند یا برخی وقف‌ها نظیر پخت آش نذری در ایام تاسوعا و عاشورا زیاد است.

سیدی اردکانی عنوان کرد: در برخی موارد نیز در یک محله کوچک، توسط دو واقف خیراندیش، زمین‌هایی برای احداث مسجد وقف شده که این امر سبب بلااستفاده ماندن یکی از آنها یا کم رونق شدن یکی از آنها می‌شود.

وی افزود: با راه‌اندازی مرکز مشاوره وقف، واقفان خیراندیش در شهرستان تفت، قبل از آنکه مالی یا زمینی را وقف کنند، اقدام به نیازسنجی می‌کنند تا وقف آنها جنبه کارگشایی نیز پیدا کند.

سیدی اردکانی تصریح کرد: اصل عمل وقف، باقی ماندن باقیات صالحات و گره گشایی از کار مردم است که با نیازسنجی این امر بهتر محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع، دفتر مشاوره وقف با رویکرد سوق دادن مردم به وقف و هدفمند کردن نیات وقفی آنها در مسیر نیازهای وقفی شهرستان راه‌اندازی شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت عنوان کرد: از آنجا که نیات واقفان در مصرف موقوفات از جایگاه اصلی برخوردار است، باید با مطالعه و بررسی مشکلات و چالش‌هایی که در منطقه وجود دارد، به واقفان نسبت به اعطای موقوفات مشاوره دهیم که این فعالیت هم‌اکنون در شهرستان تفت صورت می‌گیرد.

وی افزود: در شهرستان تفت تعداد وقف در برخی نیت‌ها بسیار بالا و مطلوب و در بعضی نیات بسیار کم و حتی به صفر هم می‌رسد و این به دلیل عدم آگاهی مردم از برخی کمبودها و نیازهای شهرستان در این زمینه است.

سیدی اردکانی اظهار امیدواری کرد: با راه‌اندازی این مرکز، شاهد رونق هرچه بیشتر وقف و رفع نیازهای مردم در مناطق مختلف این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/2464/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول