اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد خبر داد

برگزاری آزمون سراسری قرآن در 19 مهر ماه

مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری آزمون سراسری قرآن در روز 19 مهر ماه و در 23 رشته خبر داد.

برگزاری آزمون سراسری قرآن در 19 مهر ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی خدمت‌کار که ظهر امروز در نشست مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت استان قم سخنرانی می‌کرد با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی یکی از برنامه‌های موفق در قم بوده است، گفت: اینکه مدیران موسسات قرآن و عترت دور هم جمع می‌شوند و نظرات خود را برای بهبود وضعیت آموزشی موسسات ارائه می‌دهند، بسیار مفید است.

وی با بیان اینکه در آسیب شناسی موسسات قرآنی دو مورد وجود دارد، گفت: بحث تربیت در کنار آموزش و بحث ارزشیابی آموزشی دو مورد بسیار مهمی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اینکه در آموزش بر اساس مبانی دینی و اسلامی بحث تربیت در کنار آموزش قرار دارد، عنوان کرد: در ارزیابی‌ها دیده می‌شود که آموزش کاملا مجزا از بحث تربیتی قرار دارد و جنبه‌های آموزشی بر تربیتی غالب شده است.

خدمت‌کار با بیان اینکه در ارزشیابی‌ها مشاهده می‌شود که در سطح کیفی خیلی رشد نداریم، گفت: متاسفانه آموزش‌های ما بدون ارزشیابی است و بعد از آموزش‌ها آزمونی گرفته شده و آموزش تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما فقط حافظ قرآن نمی‌خواهیم، بیان کرد: شهر قم پایتخت علم، فقاهت و اخلاق است و موسسات قم باید به این دو مورد توجه کنند تا خروجی‌ها بهتر شود و از نظر کیفی جایگاه قم حفظ شود.

مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت با اشاره به مشکلات فراوان در برنامه‌ریزی اهداف سالانه، گفت: مشکلات کشور مانند تخصیص اعتبار و همچنین گذر دولت دهم به یازدهم در برنامه‌ریزی اهداف سالانه اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بی‌تاثیر نیستند.

خدمتکار افزود: با توجه به مشکلات فراوان سعی کرده‌ایم در اداره آموزش مانند سابق در خدمت مراکز قرانی باشیم.

وی عنوان کرد: امسال در تلاش هستیم که در کنار آموزش قرآن، آموزش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را آغاز کنیم.

مسئول اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ادامه داد: در راستای این هدف هفته گذشته دوره تربیت معلم نهج‌البلاغه را در قم برگزار کردیم که حدود 400 نفر از سراسر کشور در این دوره شرکت کردند.

خدمت‌کار گفت: آزمون سراسری قرآن 19 مهر ماه در 23 عنوان رشته برگزار خواهد شد که بیش از 75 هزار نفر در سطح کشور برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول