اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود توصیه‌ها و هشدارها رخ داد

افزایش 5.5 میلیارد لیتری مصرف آب در قم/ رکورد مصرف شکست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از افزایش 10.5 درصدی مصرف آب در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: مصرف آب در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 5 میلیارد و 544 میلیون لیتر افزایش داشته است.

افزایش 5.5 میلیارد لیتری مصرف آب در قم/ رکورد مصرف شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، عبدالحمید توکلی‌بینا از افزایش 10.5 درصد مصرف آب در 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در قم خبر داد و اظهار داشت: مصرف آب در 6 ماهه نخست سال جاری به بیش از 60 میلیون و 166 هزار و 570 متر مکعب رسید در حالی که این میزان در مدت مشابه سال قبل 54 میلیون و 622 هزار و 154 متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 83 درصد آب قم در سال جاری از سرشاخه‌های دز و مابقی از منابع زیرزمینی تامین شده است، یادآور شد: میزان برداشت از آب سرشاخه‌های دز در 6 ماه نخست سال گذشته حدود 25 میلیون و 684 هزار متر مکعب بوده که این میزان در سال جاری به 51 میلیون و 924 هزار و 204 متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه هر چه میزان مصرف آب کمتر شود، میزان برداشت آب از منابع زیرزمینی کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: این امر سبب افزایش درصد آب سرشاخه‌های دز در شبکه شده و در نتیجه گوارایی بیشتر آب را به همراه خواهد داشت.

* رکورد مصرف آب در قم شکسته شد

وی همچنین با بیان اینکه رکورد مصرف آب در یک روز در سال جاری شکسته شد، ابراز داشت: مصرف آب در 31 خرداد ماه امسال به بیش از 400 هزار متر مکعب رسید که این میزان در مقایسه با پرمصرف‌ترین روز در سال گذشته 43 هزار متر مکعب افزایش داشته است.

توکلی بینا در ادامه افزایش ساخت و سازها به ویژه در مسکن مهر و گرمای هوا را از جمله دلایل افزایش مصرف آب برشمرد و اذعان داشت: البته با توجه به بهره‌برداری کامل از پروژه عظیم انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم ابتدای سال جاری و افزایش گوارایی آب، به نظر می‌رسد بخشی از این افزایش مصرف، آثار روانی آب شیرین باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات تامین آب و تلاش مسئولان برای رضایت مردم گفت: در حالی که بسیاری از نقاط کشور با چالش کمبود آب مواجه است ورود آب سرشاخه‌ها توانسته بخش اعظمی از مشکلات تامین را در قم برطرف کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در خصوص مدیریت مصرف آب، اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب به کار بسته‌ایم زیرا روا نیست آبی که با این سختی تامین می‌شود بی‌رویه مصرف شود.

وی با بیان اینکه اسراف از منظر دین نیز حرام است، از مردم خواست تا در استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در مصرف این مایع حیاتی که امروز با توجه به کمبود منابع تامین از طلا هم ارزشمندتر است، دقت لازم را به عمل بیاورند.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول